Voiko suhde toimia, jos kotityöt eivät mene tasan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pölyhuisku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pölyhuisku

Vieras
Voiko suhde todella toimia, jos toinen tekee selvästi enemmän kotitöitä? Itsellä moni suhde kaatunut siihen, ettei kumppani ole osallistunut tarpeeksi joka päiväisiin arkiaskareihin. Ymmärrän, ettei sillä alkuhuumassa ole mitään väliä, kuka tekee mitkäkin kotityöt, mutta kaikki muuttuu, kun arki iskee.
Ystäväni (miespuolinen) suhde on juuri tällainen. Nainen kyllä siivoaa omat jälkensä, laittaa astiat pesukoneeseen, vie pyykit pyykkikoriin ja hoitaa pariskunnan yhteistä lasta arki-illat, kun mies on myöhään töissä.
Mies sitten hoitaakin kaiken muun. Siivouksen, koirien ulkoilutuksen suurimmaksi osaksi, pesukoneiden käyttämisen, ruoanlaiton yms..
Miten tällainen sihde voi ikinä toimia!? Varsinkin, kun laiskempi osapuoli on tässä tuo NAINEN. Saattaisin ehkä juuri ja juuri vielä käsittää, kun mies sentään jotain tekisi, mutta että nainen?
Onko tämä jokin feministien uusi trendi ja olenko ainut, jota tämä häiritsee?

Voi.

Mutta sillä tavalla se ei toimi, että molemmat hoitavat suurieleisesti vain omat sotkunsa, pyykkinsä tms.

Mutta tässä elämässä on turha kuluttaa energiaa siihen, että kyttää että varmasti kaikki menevät tasan ja kiukutella sitten siitä. Meillä ainakin tehdään sitä mukaa mitä on aikaa, joskus toinen tekee enemmän, joskus vähemmän.

Voi toimia. Johan meidänkin suhteemme on toiminut jo useamman vuoden, vaikkei kotityöt mene tasan. Mies tekee enemmän.

Mä veikkaan, että melko harvassa perheessä kotityöt menee tasan puoliksi...aika helposti toinen tekee toista enemmän.

Mutta eikö tuollainen ole jo ihan naisen luontoa vastaan? Koskaan en ole laiskempaa naikkosta tavannut.Luulen kuitenkin, että jossain vaiheessa tuosta muodostuu suurempi ongelma. En ole mitään kehdannut naiselle sanoa, kun emme vielä niin hyvin tunne, mutta tuntuu siltä, ettei mies oikein tiedä mitä todella ansaitsisi.

Alkuperäinen kirjoittaja pölyhuisku;25928974:
Mutta eikö tuollainen ole jo ihan naisen luontoa vastaan? Koskaan en ole laiskempaa naikkosta tavannut.Luulen kuitenkin, että jossain vaiheessa tuosta muodostuu suurempi ongelma. En ole mitään kehdannut naiselle sanoa, kun emme vielä niin hyvin tunne, mutta tuntuu siltä, ettei mies oikein tiedä mitä todella ansaitsisi.

No älä todellakaan mene sinne väliin laukomaanmitään mielipiteitäsi. Ei kuulu sulle. :O

kyllä varmaan voi toimia jos se on molemmille osapuolille ok, erityisesti sille, joka ne kotityöt joutuu tekemään. Onhan niitä kai joitain kummajaisia, jotka ihan nauttii niistä kotitöistä (itse en kyllä kuulu niihin eikä valitettavasti puolisonikaan).

Alkuperäinen kirjoittaja pölyhuisku;25929114:
Eli täällä ollaan sitä mieltä, että laiskuus on hyäksyttävä ominaisuus naisessa? Sääliksi käy kaikkia miehiä, jotka joutuvat tällaista kokemaan.

Olisi enemmän säälittävää jos säälisit kaikkia naisia joiden miehet ovat laiskoja...

Alkuperäinen kirjoittaja pölyhuisku;25929114:
Eli täällä ollaan sitä mieltä, että laiskuus on hyäksyttävä ominaisuus naisessa? Sääliksi käy kaikkia miehiä, jotka joutuvat tällaista kokemaan.
meillä se olen kyllä minä joka tekee töissä käynnin lisäksi kaikki kotityöt. mies saattaa kerran talvessa tehdä lumityöt. samallalaillahan nainen voi olla laiska kuin mies, eihän ne munat oikeuta laiskuuteen....

Alkuperäinen kirjoittaja kökköliini;25929141:
meillä se olen kyllä minä joka tekee töissä käynnin lisäksi kaikki kotityöt. mies saattaa kerran talvessa tehdä lumityöt. samallalaillahan nainen voi olla laiska kuin mies, eihän ne munat oikeuta laiskuuteen....

No olen ehkä vanhanaikainen, mutta kyllä ne kotityöt kuuluvat ensisijaisesti naisen töihin. Tottakai miehen kuuluu se oma 50% töistä hoitaa, mutta jos suoritus joskus jää 40% on tämä mieheltä aivan hyväksyttävää, naiselta ei.

Alkuperäinen kirjoittaja pölyhuisku;25929175:
no olen ehkä vanhanaikainen, mutta kyllä ne kotityöt kuuluvat ensisijaisesti naisen töihin. Tottakai miehen kuuluu se oma 50% töistä hoitaa, mutta jos suoritus joskus jää 40% on tämä mieheltä aivan hyväksyttävää, naiselta ei.
huh huh...:d

Alkuperäinen kirjoittaja pölyhuisku;25928974:

Siis mitä? Mikä on naisen luontoa vastaan? Ei kaikki naiset tykkää tehdä kotitöitä ja siinä ei ole mitään kummallista... Minusta sun nyt pitäisi miettiä, miksi SULLE on ongelmana kotitöitä tekemätön nainen, mutta samanlainen mies olisi kuitenkin ok :D

Ja hei, suhde toimii, jos kummallekin tämä jako sopii. Suhteessa on aika paljon muutakin, kun viivottimella tasaan jaetut kotityöt ja kyttäys päälle, että kumpikin tekee osaansa.....

No olen ehkä vanhanaikainen, mutta kyllä ne kotityöt kuuluvat ensisijaisesti naisen töihin. Tottakai miehen kuuluu se oma 50% töistä hoitaa, mutta jos suoritus joskus jää 40% on tämä mieheltä aivan hyväksyttävää, naiselta ei.

En ihmettelee, että parisuhteesi ovat kariutuneet...... :D

Voi toimia, jos molemmat ovat asiaan tyytväisiä, eivätkä näe asiassa mitään ongelmaa.

Sen sijaan ajattelen, että jos suhteessa ihan kaikki pyritään tasaamaan siten, että molemilla on täsmälleen yhtä paljon kotitöitä, laskut maksetaan sentileen puoliksi, vapaa-ajan määrä pitää olla tismalleen sama jne. uskon että siitä voi syntyä ongelmia, koska harvoin elämä voi elää niin tasattuna.

Lasten kanssa ymmärrän tälläisen tasausajattelun, mutta kyllä heidänkin kanssaan tulee tilanteita, että joku joskus saa enemmän tai joutuu tekemään enemmän.. mutta minusta sekään ei ole erityisemmin epäoikedenmukaista.

siis häh?? :D sopiiko kysyä oletko mies vai nainen, ja oletko itse parisuhteessa?

[QUOTE="mie";25929205]Siis mitä? Mikä on naisen luontoa vastaan? Ei kaikki naiset tykkää tehdä kotitöitä ja siinä ei ole mitään kummallista... Minusta sun nyt pitäisi miettiä, miksi SULLE on ongelmana kotitöitä tekemätön nainen, mutta samanlainen mies olisi kuitenkin ok :D

Ja hei, suhde toimii, jos kummallekin tämä jako sopii. Suhteessa on aika paljon muutakin, kun viivottimella tasaan jaetut kotityöt ja kyttäys päälle, että kumpikin tekee osaansa.....[/QUOTE]

En vain voi käsittää, miten joku voi olla niin saamaton tuollaisten itsestäänselvyyksien kanssa? Itselle kotityöt tulevat selkärangasta, äidiltä pienenä opittua. Mikä tässä naisessa sitten viehättää? Onko laiskuus jotenkin huumaava piirre? Jotain muuta tuon naisen on sitten osattava todella hyvin, jotta mies jaksaa sitä katsella...

Alkuperäinen kirjoittaja pölyhuisku;25928939:
Onko tämä jokin feministien uusi trendi ja olenko ainut, jota tämä häiritsee?

Ja vastauksena kysymykseesi: kyllä, olet ainoa, jota tämä "feministien uusi trendi" häiritsee. :D Voi Luoja paratkoon.

:laugh:

:popcorn:

Yhteistyössä