voiko spagettia pakastaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Malviina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä voi! Olen ollut sellaisessa ravintolassa töissä missä pakastettiin keitetyt spagetit ja muut pastat. Sitten sulatus mikrossa tai kattilaan kiehuvaan veteen ja ihan normaalille maistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja tr:
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:
millasex se tulee?

vetiseksi

no ei kyllä tule. mulla on nytkin pakkasessa makaronilaatikkoa, kana-makaronivuokaa ja spagettia jauhelihakastikkeella, ja ihan normaalia pastaa on lämmitettynä. pottumuusi on se joka menee vetiseksi/rakeiseksi.

Jos jättää vähän raa'aksi valmistassa, niin voi säilyäkin. Muuten tulee sellainen pinta kuin kaupan einespasta-annoksissa: rasva pinnassa ja velloutuu lämmittäessä.

Voihan tuota kokeilla jos on ylijäämää, mutta ei se mitään al denteä tule enää olemaan.

Itse pakastan usein loput keitetystä spagetista. Itse odotan että spagetti on täysin jäähtynyt jonka jälkee laitan sen kelmuun tai minigrip pussiin ja pakastan sen mahdollisimman litteänä ja ohuena jolloin se pakastuu nopeasti ja sulaa nopeasti mössöytymättä. Tälläkin hetkellä syön spagettivuokaa joka on tehty pakastetusta spagetista ja se on varsin hyvää.