Voiko seksittömyys olla syy avioeroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Turhautunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"Turhautunut"

Vieras
Mitä olette mieltä? Tunnen itseni huonoksi naiseksi, kun seksillä tai sen puutteella on niin suuri painoarvo, kun meillä on pieni lapsi. Mies oli erittäin kiinnostunut suhteen alussa, pikkuhiljaa on hyytynyt kiinnostus ja raskaaksi tulon jälkeen (2 vuotta sitten) ei ole enää suostunut seksiin ollenkaan. Ei ole muutakaan läheisyyttä pahemmin. Väittää ollensa uskollinen. Ei halua puhua asiasta, on vaan hiljaa, kun oon yrittänyt puhua. Ollaan käyty hakemassa apuakin silloin, kun tilanne ei ollut vielä näin huono, mutta miehen asenne on ollut se, että hän ei usko siihen, että voisi vielä ruveta haluamaan.

Lapsi nukkuu nyt, en tiedä, ehdinkö vastaamaan mahdollisiin kysymyksiin, hän varmaan kohta herää, mutta lukisin mielelläni ajatuksianne saadakseni perspektiiviä tilanteeseeni.

Meillä on ihan samanlainen tilanne. Seksiä on viimeksi ollut kolme vuotta sitten ja sitäkin ennen meni muutama vuosi siten, että seksiä oli noin 3-4 kertaa vuodessa. Meillä on muuten asiat ok ja tullaan kaverilinjalla hyvin juttuun keskenämme. Mies ei suostu kertomaan syytä seksin loppumiseen ja koska kuitenkin "harrastaa nettiseksiä", niin täydellisestä haluttomuudesta ei voi hänen kohdallaan olla kyse. Mulla on ollut ristiriitaiset tunteet asiasta jo pitkään: erota en haluaisi ja olen ollut aina ehdottoman uskollisuuden kannalla. Toisaalta en suostu kyllä loppuelämääni elämään vastentahtoisessa selibaatissa, koska seksi on aina ollut tärkeä osa mun elämääni...Todennäköisesti päädyn joskus kuitenkin avioliiton ulkopuoliseen suhteeseen ihan vaan tyydyttääkseni tarpeitani. Sekään ei kuitenkaan ole helppo ratkaisu, sillä moraalini taistelee sitä vastaan. Ja miehen ilmiselvä vastenmielisyys minua kohtaan naisena on saanut itsetuntoni ihan nollaan. Tiedä sitten kelpaisinko kenellekään muullekaan :(

Voisin kyllä sanoa, että pikkulapsiaikaan monella seksuaalisuus jää taka-alalle. se pitää kaivaa esiin itsestä. Ei kannata sen takia erota, ei ainakaan ennen kuin selvittää mikä on seksittömyyden syy. Eron syy voi löytyä sitten sieltä - tai ei.

Mutta siis ymmärsinkö oikein ap, että nimenomaan miestä ei kiinnosta seksi? Voisiko olla, että olet liian äiti hänelle nyt? Se menee kyllä ohi, jos löydät itse istestäsi muutakin kuin äidin. Tai en tiedä miten itse koet asian. Mulla oli kauteni, että olin "vain äiti"... Se ei tehnyt itsellenikään hyvää.

Meillä meni niin että raskaana ollessani mies jotenkin ei osannut suhtautua muuttuneeseen kroppaan ja haki seksipalveluja muualta, tosin ei fyysistä kontaktia ollut (ainakin pyrin uskomaan näin) mutta viestittelyä ja soittoja linjoille. Jäi kiinni myöhemmin. Pyrittiin puimaan asia niin ettei siihen tarttis enää takertua.
Hänkin "kasvoi" siihen että mun kroppa muuttuu mutta silti mä olen nainen jolla on haluja. Nyt kun meillä on kaksi lasta niin seksi ei ole se pääasia. Joskus tuntuu että meillä ei ole normaalia läheisyyttä vaan se seksi on suorittamista, pitää päästää paineet pihalle toisin sanoen.
En jaksa uskoa että meidän suhteeseen enää sellaista läheisyyttä onkaan tulossa, ainakaan nyt "ruuhkavuosien" aikana. Kaikki aika menee tappeluun ja niiden riitojen ehkäisyyn. Silloin ei vaan jaksa kiinnostua hyväilyistä ym vaikka monesti kesken riidan tuleekin mieleen että menenpä ja halaan tuota niin katotaan miten sitten suhtaudutaan.
Seksiä on, mutta laatu ja määrä ei hyvää.

Meillä varmaan mies lähtee joskus kävelemään koska mua ei huvita. Mutta meillä syy on se etten halua enää tuota omaa miestä, en tosin ole pettänytkään... Ja olen kyllä suurimman osan ajasta niin poikki etten jaksaiskaan....