Voiko sähkölinjan yli

• Viestiketjun aloittaja hävettää kysyä
  • Ensimmäinen viesti
hävettää kysyä
ajaa autolla? Siis meidän kadulla on ilmeisesti linja yöllä tippunut alas, ja mennessään vienyt mm. pari postilaatikkoakin. Nyt sitten se kysymys, ja älkää mammat mua pihalle naurako. Siis kun eikö nöissä sähkölinjoissa ole pirusti niitä woltteja, niin voinko ajaa rauhallisin mielin sen yli autolla? Muutoin en pääse meidän pihasta edes pois. Linjasta on tehty ilmoitus ja se on luvattu käydä korjaamassa.

bb
No periaatteessa sen johdon pitäisi olla niin hyvin eristetty ettei pitäisi olla mitään syytä miksi ei, siis istuvatkan linnutkin ihan turvalliesti sähkölinjoilla. Mutta jos johto on katki ja se johdon pää on missään lähelläkään niin en ajaisi. Se jos osuu johonkin metallikohtaan autossa heilahtaessaan saatte todella kovan sähkärin.

Zoe-F
Jos on näkyvä poikkikohta johdossa, niin en kyllä ajaisi siitä yli. Jos osuu autoon niin kaikki sähkölaitteet menee sen siliän tien, ruiskun boksi sun muuta ja se se vasta kallista lystiä onkin.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja bb:
No periaatteessa sen johdon pitäisi olla niin hyvin eristetty ettei pitäisi olla mitään syytä miksi ei, siis istuvatkan linnutkin ihan turvalliesti sähkölinjoilla. Mutta jos johto on katki ja se johdon pää on missään lähelläkään niin en ajaisi. Se jos osuu johonkin metallikohtaan autossa heilahtaessaan saatte todella kovan sähkärin.
Hahhaahaa istuvathan linnutkin ihan turvallisesti sähkölinjoilla....... Okkonä ollu missään koulussa koskaan ? Älä nyt vaan mee istuun siihen langalle. Voit jäädä aika tiukasti ja mustana kiinni siihen. Kiireesti soittamaan sähköyhtiöön onko ne tehnyt sen linjan jännitteetömäksi ? Ennen sitä ei lähellekään.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hahhaahaa istuvathan linnutkin ihan turvallisesti sähkölinjoilla....... Okkonä ollu missään koulussa koskaan ? Älä nyt vaan mee istuun siihen langalle. Voit jäädä aika tiukasti ja mustana kiinni siihen. Kiireesti soittamaan sähköyhtiöön onko ne tehnyt sen linjan jännitteetömäksi ? Ennen sitä ei lähellekään.
Jes, kiitos kaikille vastauksista. Mä jo kans vähän mietin, kun tuntuu aika riskaabelilta lähtee sitä ylittelemään. Soitin uudestaan ja ne sanoi, että voi ajaa yli. Ja korjausmiehet tulee iltapäivällä.

Olisikohan lintujen istumisella ja maadoituksella tai sen puuttumisella jotain tekemistä keskenään?

Älä missään nimessä aja yli.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja tietäjä:
Anteeksi nyt pöljät, mutta kumi EI johda sähköa, se saa vaikka olla ihan auki se johto ja laukoa salamia taivaaseen asti, autolla porhaltaa yli ilman onkelmia.

=)
No voi olla pöljä kysymys, mutta mietityttää silti. Ja vastauksen onneksi olen saanut.

juuh
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Anteeksi nyt pöljät, mutta kumi EI johda sähköa, se saa vaikka olla ihan auki se johto ja laukoa salamia taivaaseen asti, autolla porhaltaa yli ilman onkelmia.

=)
No voi olla pöljä kysymys, mutta mietityttää silti. Ja vastauksen onneksi olen saanut.
ei kysymys ollu pöljä, mutta jos ei asiasta tiedä ni ei kannattais vastata.

:)

Zoe-F

=)
No en minä ainakaan ajaisi siitä autolla yli jos johto on jännitteellinen ja esimerkiksi laukoo niitä salamoita taivaaseen asti.
Se jos osuu autoon niin sähkölaitteille voi sanoa hei hei ja se ei ole kaikissa autoissa halpaa lystiä. Tapahtuu sama kuin jos hitsaisi micillä akun navat paikoillaan.
Eri asia jos johto ehjä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:

=)
No en minä ainakaan ajaisi siitä autolla yli jos johto on jännitteellinen ja esimerkiksi laukoo niitä salamoita taivaaseen asti.
Se jos osuu autoon niin sähkölaitteille voi sanoa hei hei ja se ei ole kaikissa autoissa halpaa lystiä. Tapahtuu sama kuin jos hitsaisi akun navat paikoillaan.
Eri asia jos johto ehjä.
Ehjältä toi johto näyttää ja ei lyö salamoita :D. Mutta onneksi sain nyt varmuuden asiaan (johto siis on tehty jännitteettömäksi ja ilmoituksia johdosta on tullut useita ja tulevat korjaamaan sen tänään). Näin jo äsken pari pikkupoikaa reput selässä ihmettelemässä sitä. Huusin ja käskin ne pois siitä...koska eihän sitä koskaan tiedä. Ja muutenkin vaikka siinä ei sitä jännitettä olekaan, mun mielestä siihen ei kannata mennä koskemaan! Hyih. MIettikää mitä kaikkea tommosten kanssa voikaa sattua!

Yhteistyössä