Voiko/saako tehdä töitä äippälomalla/kotihoidontuella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minä

Vieras
Minulla on siis vakipaikka, josta jään äippälomalle ja kovasti haluaisin jäädä vielä kotiin kolmeksi vuodeksi. Taloudellinen puoli ei vaan sitä salli, ellen tekisi kotoa käsin jotain muuta työtä (tuota vakipaikan työtä ei voi tehdä kotoa käsin). Saanko tehdä muitankin töitä hoitovapaalla, vaikka vakipaikka? Mitähän työnantaja siitä tykkäisi..

Itse soitin omaan ammattiliittoon samasta asiasta ja siellä sanoivat, että kun olen PALKATTOMALLA vapaalla töistäni (eli hoitovapaalla), työnantajalla ei ole oikeus kieltää muuta työtä sillä aikaa. Eikä työnantajalle tarvitse ilmoittaa jos muuta työtä tekee hoitovapaalla ollessa.

Alkuperäinen kirjoittaja saa:
Itse soitin omaan ammattiliittoon samasta asiasta ja siellä sanoivat, että kun olen PALKATTOMALLA vapaalla töistäni (eli hoitovapaalla), työnantajalla ei ole oikeus kieltää muuta työtä sillä aikaa. Eikä työnantajalle tarvitse ilmoittaa jos muuta työtä tekee hoitovapaalla ollessa.

Oi, ihanaa! Nyt sitten pitäisi vaan keksiä että mitä voisin tehdä kotoa käsin! Ehdotuksia? Toinen vaihtoehto olisi tehdä osa-aika töitä, mutta vain viikonloppuisin.

Yhteistyössä