voiko saada sähkärin jos surffaa sängyssä ja menee lapsivedet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
eli voiko saada sähköiskun kannettavasta jos surffaa sillä sängyssä niin, että läppäri on toisella patjalla ja johto kulkee patjojen välissä ja sitten sattuu esim. nukahtamaan ja yöllä menee lapsivedet? niin voiko saada sähköiskun läppäristä vaikka läppäri olisi viereisellä patjalla ja itse viereisellä patjalla vesien mennessä?

kaikkea sitä miettii näin viimesillään.

[QUOTE="vieras";23761771]Vesi ei johda sähköä vaan epäpuhtaudet vedessä. Tislattu vesi ei johda lainkaan sähköä, tämä on testattu juttu.[/QUOTE]

Kyllä tislattu vesikin johtaa jonkun verran sähköä, mutta toki hyvin heikosti verrattuna suolaiseen veteen :) Lapsivesi on sitä suolaista vettä, ihmiskeho johtaa aika hyvin sähköä.

Kysymykseen: Kyllä, on mahdollista saada sähköisku jos lapsivedet sattuvat loiskahtamaan juuri johtojen liitoskohtien päällä ja itse olet suhteellisen lähellä tätä liitoskohtaa. Patja välissä eristää aika tehokkaasti, mutta jos johdon liitoskohdan ja sinun välissä on vain ja ainoastaan lapsivettä niin voisihan siitä sähköiskun saada. En usko, että riittäisi tappamaan, mutta hyvin ikävältähän se tuntuisi. Viimeisen lauseen perustan vain mutuun ja omaan kokemukseen (olen saanut pistorasiasta kivan tujauksen, tosin se oli vain 110 volttinen rasia), en tietoon.

[QUOTE="vieras";23761771]Vesi ei johda sähköä vaan epäpuhtaudet vedessä. Tislattu vesi ei johda lainkaan sähköä, tämä on testattu juttu.[/QUOTE]

Onko lapsivesi tislattua?

[QUOTE="vieras";23761795]Täysin puhdas vesi ei johda sähköä lainkaan. Jos vesi johtaa sähköä, niin silloin se ei ole täysin puhdasta.[/QUOTE]

Tislatun veden täytyy olla lisäksi ionivaihdettua, ettei se johtaisi sähköä lainkaan.

Muistahan käyttää läppäriä vain sille tarkoitetun alustan päällä. Tulipalovaarahan tuossa on.

Yhteistyössä