Voiko saada asumistukea tai toimeentulotukea?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Voiko saada asumistukea tai toimeentulotukea jos tilanne on seuraava?

Yksinelävä lapseton AMK-opiskelija. Asuu vuokralla ja vuokra on 750 euroa kuussa + 20 euroa vesi.
Tulona opintotuki joka on opintoraha 250 e/kk + opintolaina 650 e /kk eli 900 e kuussa.
Eihän tuo 900 riitä mitenkään elämiseen .

Miten ihminen, jolla ei ole oikeita palkkatuloja, saa päähänsä ottaa vuokra-asunnon jonka vuokra on noin vitun paljon? o_O

Mä olen painanut duunia vuosia ja toisiakin enkä silti oo ikinä vuokrannut noin kallista asuntoa.

Ennen vanhaan opiskelija pystyi saamaan samaan aikaan sekä opintorahaa että asumislisää ja lisäksi nostamaan opintolainaa. Jotenkin kuulostaisi kummalta, jos asumislisän korvaaminen yleisellä asumistuella olisi tehnyt sen, että enää ei pystyisi saamaan asumiseen tukea jos nostaa opintolainaa...

Pk-seudulla tuo on HALPA asunto! Itselläni yksiö " mamulähiössä" ja vuokra 840 euroa

Nii-i.

Ja mä olin kuusi vuotta yrittäjänä ja ajoin, jokaikinen työpäivä, ja välillä viikonloppuinakin reilut sata kilsaa duuniin ja takaisin.

Miksi opiskelija ei voisi tehdä niin? Tai kulkea junalla tai bussilla? Matkalla voisi lukea vaikka tentteihin...

Mukavuudenhaluista ja laiskaa. Ja kehdataan vielä odottaa että muut maksavat.

Sun tulee hakea asumistuki, se on osa opiskelija tukea nykyisin. Kun sen saat, ei noilla menoilla pelkästään jää toimeentulotukea maksuun. Toki sit jos sulle tulee sähkö- ja kotivakuutuslaskuja niin voit toimeentulotukea saada, mutta sun tulee etsiä edullisempi asunto.

Nii-i.

Ja mä olin kuusi vuotta yrittäjänä ja ajoin, jokaikinen työpäivä, ja välillä viikonloppuinakin reilut sata kilsaa duuniin ja takaisin.

Miksi opiskelija ei voisi tehdä niin? Tai kulkea junalla tai bussilla? Matkalla voisi lukea vaikka tentteihin...

Mukavuudenhaluista ja laiskaa. Ja kehdataan vielä odottaa että muut maksavat.

Se on katsos kun kaikki mamut majoitetaan pk-seudulle niin kohta kaikki suomalaiset joutuu hevon vitun skutsiin ja mamut saa parhaat asunnot.
Ei ole ollut mitään järkeä ajaa sataa kilsaa edes takaisin joka päivä. saman rahan kun olisit sijoittanut asumiseen niin ei olisi tarvinnut sataa kilsaa edes taa ajella. Vain tyhmät tekee tota 200 kilsan työmatkaa. Se on noin 500 pelkkään bensaan eli kun sen laittaa asumiseen niin asuu lähempänä.

Se on katsos kun kaikki mamut majoitetaan pk-seudulle niin kohta kaikki suomalaiset joutuu hevon vitun skutsiin ja mamut saa parhaat asunnot.
Ei ole ollut mitään järkeä ajaa sataa kilsaa edes takaisin joka päivä. saman rahan kun olisit sijoittanut asumiseen niin ei olisi tarvinnut sataa kilsaa edes taa ajella. Vain tyhmät tekee tota 200 kilsan työmatkaa. Se on noin 500 pelkkään bensaan eli kun sen laittaa asumiseen niin asuu lähempänä.
Joo ei sitä kovin pitkään viitsisi tehdä kun menee niin paljon aikaa hukkaan.

Juujuu. Ja sit ois pitänyt lasten (neljä) vaihtaa koulua ja eksän muuttaa kanssa ja...

...teidän maksaa sekä mulle että eksälle niitä asumistukia.

Yhteistyössä