Voiko rotavirus oireilla aikuisella vain huonona olona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kuopus sairasti vasta, nyt itselläni ollut muutaman päivän huono olo. Raskaana en ole, menkat loppuivat vasta reilu viikko sitten. Ripulia tai oksennuksia ei ole tullut, maha on vähän oudon tuntuinen.

Kiitos, lohdutti paljon :) Hui, kauankohan kestää, on tosi vetämätön olo vaikkei mitään ns. näkyvää syytä olekaan. Kaksi isompaa lasta eivät oireile millään tavalla, onneksi..

meillä alko lapsi oksentaa viime yönä, tänään ollu vaan ripulilla ja päivällä oli vähän kuumetta, kauanko menee että tauti on mulla tai että voin ottaa rennosti ja ajatella että säästyin?

Alkuperäinen kirjoittaja maajo:
meillä alko lapsi oksentaa viime yönä, tänään ollu vaan ripulilla ja päivällä oli vähän kuumetta, kauanko menee että tauti on mulla tai että voin ottaa rennosti ja ajatella että säästyin?

yleensä oksutaudin itämisaika on 12h-2vrk.

yleensä oksutaudin itämisaika on 12h-2vrk.

Mulla kuopus alkoi oksentaa perjantaina, lauantaina nous kuume ja tuli vähän ripulia, sitten sunnuntai-tiistai ripulilla, kaikki tuli ulos eikä juonut juur yhtään. Nyt jo parempi. Rotassa kai 2-4 päivää itämisaika :) Pese käsiä pyykinpesun, pyllynpesun jne. jälkeen ja jos mahdollista niin käytä käsidesiä.

Mulla kesti viikon sellainen outo olo vatsassa. Lopulta alkoi tuntua siltä, että tauti oikeasti iskee päälle. Ehdin käydä apteekista hakemassa hiilitabletteja ja ripulilääkettä. Kotimatkalla olikin jo kiire vessaan. Tauti alkoi ripulilla-pamahti päälle ihan täysillä :( Jalat lähti samantien alta- ei kantaneet ollenkaan. Lopulta mies joutui soittamaan ambulanssin, kun alkoi supistelemaan :(
Sairaalassa jouduin olemaan vajaan viikon tipassa ja eristyksessä. Kyllä on niin p***a tauti, että en totisesti toivo kenellekään!
Aloittajan ei kannata luottaa tuuriin, etteikö tauti tulisi- meillä se tuli, kun vähän vaan tuntui "oudolta".

Kun kakkonen oli aikoinaan rotavirustutkimuksessa, niin juttelin tuosta rotasta enemmänkin yhden työntekijän kanssa, kun kävi ripulivaippaa kotoa hakemassa, että aikuisilla se voi esiintyä tosi lievänäkin. Eipä noista kakkatutkimuksista mitään saanut kuulla, tuskin oli rotaa.

Yhteistyössä