Voiko rinnoista erittyä jotain "muuten vain"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Säikähtänyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Säikähtänyt

Vieras
Otsikossahan tuo jo tuli. Olin tänään hierojalla ja pöydältä noustessa paperiin jäi kaksi likomärkää länttiä nännien kohdalle (en hikoillut, ei ollut hikeä..) eli onkohan minulla jokin hormonihäiriö vai voiko tuollaista tapahtua muuten vain sen hieronnan takia? En ole koskaan ollut raskaana saatika imettänyt! Hormonihäiriöön viittaisi kyllä erittäin oudot kuukautisetkin (viikon myöhässä, yhtenä päivänä pari tippaa ja sitten taas ei mitään..)

Apuja? :/

Hmm.. todella? Pitänee ottaa yhteyttä. Ajattelin että jos on stressiä kun oli ne menkatkin myöhässä (tein negatiivisen testin kun ne myöhästyivät), mutta sitten tänään tuli taas tuo niin alkoi tosiaan taas ihmetyttämään. En ole ennen ollut hierojalla, joten täytyi tulla kysymään että jos onkin normaalia..

Rinnoista ei pitäisi erittyä mitään muulloin kuin raskauden tai imetyksen aikana. Mun mielestä sun kannattaa varata maanantaina aika lääkärille. Näin ainaki mä oon oppinu. SH

[QUOTE="vieras";21914063]Vihreä ja kirkas eritys on normaalia, muu ei.[/QUOTE]

Vihreä..?!

En tiedä minkäväristä se oli, kirkasta kai. Ja siis molemmista rinnoista. Eikä niistä ole koskaan ennen erittynyt mitään..

Rinnoista ei pitäisi erittyä mitään muulloin kuin raskauden tai imetyksen aikana. Mun mielestä sun kannattaa varata maanantaina aika lääkärille. Näin ainaki mä oon oppinu. SH

Ihme juttu että edes kaikki lääkärit ei ole tietoisia, että todellakin voi erittyä virheätä tai kirkasta nestettä ja se on normaalia. Hormonaalista mutta ei vaarallista. Miten tällainen tieto voi puuttua koulutuksesta?

Koulutuksen taso, oman alan seuraaminen ja tietojen päivittäminen taitaa olla aika heppoista!

[QUOTE="vieras";21914146]Ihme juttu että edes kaikki lääkärit ei ole tietoisia, että todellakin voi erittyä virheätä tai kirkasta nestettä ja se on normaalia. Hormonaalista mutta ei vaarallista. Miten tällainen tieto voi puuttua koulutuksesta?

Koulutuksen taso, oman alan seuraaminen ja tietojen päivittäminen taitaa olla aika heppoista![/QUOTE]

Mihin tuo erittyminen sitten liittyy? Onko normaalia siis sellaisellakin joka ei ole koskaan ollutkaan raskaana?

Täytynee varata se aika ihan oman mielenrauhankin vuoksi. Onkohan tämä gynen vai yleislääkärin alaa..?

ei se kirkas neste rinnoista ole vaarallista, tai hyvin harvoissa tapauksissa on. Minulla tullut joskus silloin tälllöin, vaikka imetyksen loppumisesta on kuusi vuotta! Ja kun olen siitä maininnut muille niin on vastaus ollut : normaalia.

No suosittelen tekemään uuden raskaustestin. Saatat olla raskaana, joillakin alkaa silloin heti alussa tihkua "maitoa" rinnoista.

En vain pääse nyt testaamaan, kun olen reissussa, äitini luona kylässä vielä useamman päivän :( Kunhan pääsen takaisin kotiin täytynee testata. Sen ensimmäisen testin tein kyllä muutama päivä jo menkkojen poisjäännin jälkeen joten ajattelin sen olleen luotettava.

Voisiko joku vielä kertoa, mistä sairaudesta tuo voi olla merkki jos on jotakin muuta?

Mihin tuo erittyminen sitten liittyy? Onko normaalia siis sellaisellakin joka ei ole koskaan ollutkaan raskaana?

Täytynee varata se aika ihan oman mielenrauhankin vuoksi. Onkohan tämä gynen vai yleislääkärin alaa..?

Kannattaa mennä lääkärin juuri mielenrauhan takia ja ehdottomasti gynelle, tk ja yleislääkärit ei tiedä mitään koko asiasta.

On normaalia vaikka ei olisi ollut raskaanakaan. Itse panikoin asian kanssa jo 25v. Vihertävää nestettä tulee aina, jos nännejä puristaa. Ei ole syytä puristella. Nyt olen jo 40v joten ihan harmitonta on ollut, kuten gyne on minulle sanonutkin. :D Muistan miten mammografiassa hoitajat vakavoituivat kun levylle tuli nestettä.

[QUOTE="vieras";21914347]Kannattaa mennä lääkärin juuri mielenrauhan takia ja ehdottomasti gynelle, tk ja yleislääkärit ei tiedä mitään koko asiasta.

On normaalia vaikka ei olisi ollut raskaanakaan. Itse panikoin asian kanssa jo 25v. Vihertävää nestettä tulee aina, jos nännejä puristaa. Ei ole syytä puristella. Nyt olen jo 40v joten ihan harmitonta on ollut, kuten gyne on minulle sanonutkin. :D Muistan miten mammografiassa hoitajat vakavoituivat kun levylle tuli nestettä.[/QUOTE]

Kiitos vastauksesta! Minullakin ikää vasta 23, siksi ei olisi toiveissa se raskauskaan vielä. Eli toivotaan että olisi jotain "muuten vain" -vuotoa, kunhan ei vain mitään vakavaa.

Mulla on pistänyt vasemmalle puolelle alavatsaa (munasarjan kohdalle?) ainakin viikon nyt, voisiko siellä olla jotain häikkää..? :/

Lääkäriin voin mennä aikaisintaan torstaina, mutta jospa se olisi tarpeeksi ajoissa.

No se alavatsakipukin voi olla raskauden merkki. Mutta voi tietty olla jotain muutakin. Mutta joskus raskaustesti ei näytä raskautta heti. Ja joskus voi huomata kaikkia oireita kun niitä alkaa tarkkailla, vaikka ei olisikaan tavallisuudesta poikkavia oireita. Ole nyt rauhassa, tee uusi testi ja haklaudu lääkäriin. Tuskin on mitään vakavaa.

Kiitos vastauksesta! Minullakin ikää vasta 23, siksi ei olisi toiveissa se raskauskaan vielä. Eli toivotaan että olisi jotain "muuten vain" -vuotoa, kunhan ei vain mitään vakavaa.

Mulla on pistänyt vasemmalle puolelle alavatsaa (munasarjan kohdalle?) ainakin viikon nyt, voisiko siellä olla jotain häikkää..? :/

Lääkäriin voin mennä aikaisintaan torstaina, mutta jospa se olisi tarpeeksi ajoissa.

Menet silloin torstaina. :)

Mulla tuli rinnoista nestettä kauan ennen ensimmäistä raskautta. Gyne selitti sen johtuvan ainakin mulla hormonitoiminnasta, muistaakseni keltarauhashormonista. Prolaktiinistakin voi johtua (tuo tarkistettiin verikokeella). Mutta kannattaa tarkistaa lääkäriltä, niin tutkivat tarkemmin.

Joskushan rinnan eritys voi olla merkki siellä olevasta pahanlaatuisesta kasvaimesta, mutta jos kumpikin rinta erittää, niin tuskin siitä on kysymys. Prolaktiini on maidoneritykseen liittyvä hormoni, joten jokin hormonaalinen syy tuohon mahtaa olla taustalla.

Kiitos vastanneille. Laitoin gynelle sähköpostia että ottaisko mut vastaan vai huolestuinko turhaan, toivottavasti pääsen siellä käymään niin ei tarvitse päässään miettiä mitä tuo voi olla.

Nyt sitä eritettä ei kyllä tule, oli vain silloin päivällä hierojalla ollessa tullut.

Mulla raskaustesti näytti ekassa raskaudessa plussaa vasta viikon päästä siitä kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.

Hui.. Luulin jo olleeni selvillä vesillä tuon kanssa kun oli muutama päivä yli menkkojen poisjäännin kun testasin :O Nyt ei olisi vielä vauvan aika...

Ja eilen oli tosiaan parin tipan verran "ruskeaa valkovuotoa", joten ajattelin että ne menkat alkoivat kuitenkin. Tänään ei kylläkään sitten mitään vaikka yleensä on runsaahkot ja viikon kestävt menkat.

Mulla oli rinnoista tihkuva neste eka raskauden merkki, mihin kyllä viittaisi nuo erittäin niukat kuukautisetkin ja alavatsakivut myös. Tee uusi testi. Jos edelleen negaa, niin kävisin varmuudeksi gynellä.

[QUOTE="Lissu";21914550]Mulla oli rinnoista tihkuva neste eka raskauden merkki, mihin kyllä viittaisi nuo erittäin niukat kuukautisetkin ja alavatsakivut myös. Tee uusi testi. Jos edelleen negaa, niin kävisin varmuudeksi gynellä.[/QUOTE]

Juu testaan kunhan olen taas kotona.. Voihan itku jos tuotakin pitää vielä epäillä, minun pitäisi syödä buranaa nyt illalla niihin lihaksiin.

Yhteistyössä