Voiko raskauspahoinvointi kestää vain muutaman viikon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äiti2"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äiti2"

Vieras
Olen nyt toista kertaa raskaana ja noin viikolla 8. Raskauspahoinvointi alkoi reilu pari viikkoa sitten ja sitä olikin 24h (onneksi oksentelua vain aamuisin, muuten vain jatkuva huono olo). Nyt on pari päivää tuntunut paremmalta. Ei tarvi oksentaa aamuisin eikä huono olo ole 24h. Tämäkin aamu on mennyt aika hyvin.

Onko kellään muulla pahoinvointi kestänyt vain esim. viikot 6-8, kun yleensähän sanotaan, että se kestää ainakin viikoille 10-12?

Ekassa raskaudessa ei ollut oikein mitään pahoinvointia, joten en voi verrata. Tietysti sitä miettii, että miten pahoinvointi hiipuu, että onkohan masussa kaikki ok.... Pohjaton näläntunne on kyllä edelleen ja tissejä kiristää. :)

Monille ei tule raskauspahoinvointia ollenkaan eli ehkä sä kuulut niihin onnekkaisiin jolla se menee hetkessä ohi :)

Ja turha sun on huolehtia ettei masussa olisi kaikki hyvin kun sulla kuitenkin raskauden oireet jatkuu ja muuten on kaikki kunnossa. Oo vaan onnellinen jos pahoinvointi loppui :)

en ole kolmen raskauden aikana potenut kertaakaan. muutamana päivänä alussa oli hivenen sellaista etovaa oloa ja ruoka ei maistunut ihan yhtä hyvin mitä yleensä mutta oksentanut en ole kertaakaan

Mulla kesti pientä kuvotusta ehkä 2 viikkoa, ei tarvinnut koskaan oksentaa. Nyt kaksosista pahoinvointia on enemmän ja pitempään mutta edelleenkään ei ole tarvinnut käydä norjaa puhumassa.

Mulla on sama tilanne, pahoinvointi alkoi helpottaa tuossa viikolla 9, ja nyt on miltei kokonaan lakannut. Vain jos ruokailuissa on tosi pitkä tauko voi alkaa etoa. Ruokahalukin on palannut takaisin. Aluksi se huolestutti, mutta nt-ultrassa oli kaikki ok, joten kai se vaan sitten hcg alkaa hiljalleen laskea (niin kuin kai tässä vaiheessa alkaa) ja/tai elimistö on tottunut raskauteen paremmin. Pahoinvointi voi tosin tulla kuulemma myöhemmin takas...

Mulla on yhdessä raskaudessa kestänyt vko 6-8 ja yhdessä viikolta 5 synnytyssaliin asti, muissa jotain siltä väliltä. Ja kaikki on ihan normaalia, kuin myös sekin ettei pahoinvointia ole lainkaan.

Uusimmat

Yhteistyössä