Voiko raskaus laukaista allergian?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PikkuM
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PikkuM

Jäsen
15.07.2005
568
0
16

Tuo otsikko on ehkä vähän huonosti kirjoitettu, mutta ehkä ymmärrätte pointin..

Aloin tuossa miettimään, kun mulla on ollut nyt n.kuukauden ainakin kummallinen nuha, mihin liittyy vain nenän tukoisuus. Mitään kurkkukipuja tai kuumetta ei ole, eikä ole tässä tän "nuhan" aikana ollutkaan.
Ikinä aiemmin en oo tämmöistä tautia kokenut, näin yksioireista tai pitkään kestävää.
Joku sitten kyseli että olenko varma etten ole allerginen esim. kissoille, joita meillä on kotona kaksi. En oo koskaan ollut millekään allerginen, ja siksipä ajattelin kysellä, et onko kellään käynyt niin että raskausaikana puhkeaa allergia jotain asiaa kohtaan? Tää on toinen raskaus eikä ekankaan aikana olut mitään tälläistä.
Kiitoksia jo etukäteen vastauksista!

En mä uskois että laukaisee allergian, mut voi muuttaa limakalvoja niin että on herkemmät ja nenä vuotaa.
Itellä kävi niin että keväällä kun tuli allergiaaika niin en reagoinut mihinkään vaikka oon tosi allerginen koivulle! Hyvä niin, kun ei olis saanut lääkkeitä syödä kuitenkaan!

Kyllä raskaus varmasti voi ainakin herkistää. Mulla oli viimekesänä selkeitä oireiluja jostain heinästä. Nenä vuosi ja silmät punoitti vähän, lopulta piti neuvolasta kysellä sopivaa lääkitystä siihen. Ikinä ennen ei vastaavia oireita ole ollut.

Itse raskauskin "aiheuttaa" nenän tukkoisuus, itsellä ollut kummastakin ja toinen vielä masussa...se on se kun se veren määrä kasvaa niin limakalvot turpoo ja se aiheuttaa tukkoisuuttaa (muistaakseni, korjatkaa jos olen väärässä) Kyllä se siitä helpottaa, nyt en tarkkaan muista milloin mulla helpotti, mut helpotti kuitenkin, nyt menossa 34+2

joo mulla kanssa näissä molemmissa raskauksissa on/ollut nenän tukkoisuutta.tosin olen myös allerginen ja kuiva sisäilma näin lämmityskauden aikaan tekee oireita.
itsellä myös usein nenäverenvuotoja.
kannattaa kokeilla keittosuolatippoja.

Mulla kävi niin että tänä kesänä en tarvinnutkaan mitään lääkettä vaikka allergia riivaa joka vuosi. Lääkäri tosin sanoi että raskaus saattaa vaikuttaa poikkeavasti. Hyvä niin.

Yhteistyössä