Voiko raskaudet olla keskenään ihan erilaiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pirpana78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pirpana78

Uusi jäsen
15.06.2006
11
0
1
Hei!
Kysyn tätä siksi, koska kun odotin esikoistani, niin tiesin ihan varmasti jo ennen testiä, että olen raskaana. Lisäksi rinnat oli kamalan kipeät, eri hajut haisivat tosi voimakkaalle ja pahalle heti alusta. Muutenkin olin tosi tietoinen, että raskaana ollaan.
Nyt olen kylläkin vasta rv6+4, mutta oireita ei ole mitään, hikoiluttaa kyllä kamalasti, menee niin kuin kuumia aaltoja, mutta muuten ei ole oireita. Eikä edes tunnu vielä siltä, että olisi raskaana ollenkaan.
Voiko olla kaksi näin erilaista alkua, ja silti kaikki hyvin, ja onko kukaan ollut raskaana, mutta ei ole oikein alussa tuntunut siltä?
Nyt tämä raskauspanikointi taas alkaa.
-pirpana

B) mulla esikoisen kanssa oksensin paljon ja liitoskipuja.Nyt kakkosen kans en ole oksentanut mutta kipuja paljon..kaikenlainen fyysinen rasitus tekee tiukkaa ja kipettää :/ saas nähdä miten sokeriarvot ja hepatoosi,ne olivat esikoista odottaessa ja sektiokin tuli viikolla 38..........

Kyllä voi olla.... Esikoiselta hyvä kun tiesin olevani raskaana, ei mitään pahoinvointeja eikä väsymystä olin elämäni kunnossa tuonne puoleen väliin raskautta asti. Nyt odotusta takana n. 20 viikkoa ja alusta asti ollut väsymystä, migreeniä, heikotusta yms.

Minulla on aikalailla sama tilanne. Kolmas raskauteni on vasta aluillaan (olisikohan 5+1... :p ) ja ei tunnu oikeastaan missään. Kaksi edellistä on alkanut kuvottavalla ololla ja monet asiat (kuten esim. tietyt ruoka-ainepakkaukset...! :D ) tekivät huonoa jo ajatuksissa.

Nyt on pieniä kipristyksiä mahan pohjassa aika ajoin, mutta muuten on olo ihan normaali, elikkä hyvä. Yhtenä päivänä oli hieman huonovointisuutta, mutta olin huonossa kunnossa muutenkin tuolloin, joten pistin sen piikkiin.

Eikös sitä sanota, että vauvan sukupuolella on merkitystä voinnin suhteen...? :D Vai onko vain jotain vanhan kansan peruja.

Mutta älä hätäile, meitä "tunnottomia" on muitakin. ;)

Mulla ei esikois pojasta ollu yhtään mitään oireita, pientä väsymystä lukuunottamatta... maha ei juurikaan kasvanu jne...ei siis ois missään vaiheessa voinu uskoo olevansa OIKEESTI raskaana.
Nyt toista odottaessa mul on ollu melkein kaikki vaivat A:sta Ö:n... alusta asti huonolla ololla alko ja vaivat senkun jatkuu ja lisääntyy... voiskohan tarkottaa tytyä kun niin erilaiset raskaudet ;)
yksäiti+ hippu rv 29+4

Mulla tämä kolmas raskaus täysin erilainen kuin kaksi ekaa. Ekat raskaudet olivat kuin kopioita toisistaan. Tässä raskaudessa epäilin kauan aikaa,että oonko edes raskaana kun oireita ei ollut siis minkäänlaisia. Ainoa riesani on ollut verenvuodot joka nyt on onneksi ollut poissa yli kuukauden. Edellisessä raskaudessa tunsin liikkeet jo rv16,mutta tällä kerralla selvät liikkeet ovat alkaneet tuntumaan vasta nyt :whistle:

Että voi tosiaankin olla erilaiset raskaudet samalla ihmisellä ;)

Lilli rv22

Nostan tän ketjun ylös, vaikka vanha onkin. En viitsinyt alottaa uutta kyseisellä aiheella, kun löytyi tällänen.

Mulla nyt kolmas raskaus alussa (rv 6+3) ja olo on aivan erilainen, kuin kahdessa ekassa raskaudessa. Molemmissa oli rinnat kipeät ja etova olo alkoi aika alussa, tokassa raskaudessa myös oksentelin aika paljon. Olo oli aika raskaana oleva, kun koko aika oli paha olo.
Nyt ainoat oireet ovat vain ajoittaiset jomotukset masussa, välillä närästää, viluttaa sekä väsyttää. Olisi edes tissit kipeänä, mutta ei! Kyllä sitä väkisinkin miettii, että kasvaako tuolla masussa ketään.. Toivottavasti<3

Helpotti kyllä lukea, että monella muullakin ollut ihan eri oireita raskauksissa. Onko täällä nyt tällä hetkellä muita odottajia joilla sama juttu?

juu, kyllä voi :) mulla jokainen ollut erilainen ja toistaiseksi kuitenkin vain yhtä sukupuolta löytyy :D Tyttöjä siis löytyy 3 :D
esikoisen kans ei pahoinvointia lainkaan, toisen kanssa oli vähän, kolmannessa jo ihan reilusti :D , tässä raskaudessa tuplasti :D :D
katotaan saadaanko naisia lisää tupaan :D
Ainoa yhteneväisyys on ollut painonnousu: joka kerta +30kg:a

T:Neiti+ masuMussukat rv 13+0

• Tykkää
Reactions: mmiilia
Mulla on menossa 7. raskaus, joista 2 on johtanut synnytykseen eli mennyt loppuun. Nama 2 olleet tyttoja ja talla krt masussa asustelee polka ja menossa rv 23. Olen itsekin ihmetellyt raskauksien erilaisuutta. 3:ssa ensimmaisessa raskaudessa ei olleet pahonvointia eika muitakaan vaivoja ollenkaan, naista keskimmaisesta syntyi esikoistytto. Kuopusta odottaessa pahoinvointi oil kamala, krapula olo 24/7 ja kesti rv 16 asti ja taas syntyi tytto. Naissa raskauksissa oli tosi iso ero ja myos synnytyksissa, esikoista synnytettiin ikuisuus ja kuopus tuli syoksylla. Taman jalkeen 3:ssa seuraavassa raskaudessa pahoinvointi on jalleen olleet kamalaa, 2 meni kesken mut tama 7. jatkui. Krapula oloa jatkui rv 18 asti, ei paljon oksentelua mut koko ajan sellainen olo, etta jos ma syon tuota niin olo helpottaa, jos ma syon tata niin ehka se toimisi...tosi paljon tehnyt mieli suolaista ja rasvaista ja alussa makea yokotti. Alussa oli polka olo, mutta sitten kun maha kasvoi, se levisi sivuille samanlailla kun tytoista ja sykkeet oli korkeat kun tytoista, mut rakenneultra paljasti yllatyksen. Ai niin, taman raskauden tiesin jo ihan alussa ja plussasinkin dpo 10. Maha ja selkakipuja ollut tassa raskaudessa eniten eli ihmeellisesti niita eroja vaan voi olla :)

Yhteistyössä