voiko raskauden jälkeinen masennus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja itkunen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

itkunen

Vieras
alkaa vasta lapsen olessa 7kk. Vai voisiko mun kireys ja tyhjyys johtua imetyksen loppumisesta. Mä oon van niin jotenkin väsynyt ja turhautunut, vaikka tyttön on ns. helppo lapsi ja mä en jaksa hoitaa koiraa enkä oikeen kotia. Ja sit mä oon kokoajan vähän niinkun vihanen kun tyttö ei liiku ja mä en jaksa kantaa sitä kokoajan (nyyh) ja jotenkin... mä en vaan jaksa (ihan itku pääsee kun tän tälleen tavallaan ääneen myöntää)..

Sama se onko synnytyksen jälkeistä masennusta vai tavallista tai mitälie väsymystä tai burnouttia. Joka tapauksessa kannattaa hakea apua. Oletko puhunut noista tunteista esim. neuvolassa? Myös kotiapua voi saada jos tarvii.

Jostain syystä tänne tulee noita hymiöitä jos on ääkkösiä tai joitain muita erikoismerkkejä ennen sulkuviivaa, tämä laskee sen ; ) merkiksi, en tiedä miksi. Välilyönti auttaa.

Moi!
Itse koin lapseni ollessa 11 kuukautta samanlaisia tuntemuksia.. Lopetin myös imettämisen silloin. Olin todella ahdistunut, itkuinen, väsynyt jne.. Purin tuntemuksiani mieheeni, joka onneksi osasi kuunnella ja auttaa minua. Hän hoito iltatouhut yms, jotta minä sain nukkua ja vain olla.

Alkuperäinen kirjoittaja itkunen:
jotekin tuntuu et pitäs vaan jaksaa ja olla hyvä äiti kun kuitenki kaikki on oikeesti hyvin, mikään ei oo voialla paitsi mulla ei oo ollenkaan hyvä olo

toi yleensä tuo lause; "tuntuu et pitäs vaan jaksaa ja olla hyvä äiti kun" .. aiheuttaa sitä ahdistusta, ainakin itsellä meni pahemmaksi synnytksen jälkeinen masennus, nyt vaan päivä kerrallaan ja saat tuntea väsymystä ja turhautumista , siitä ei kannata murehtia. Otat puheeksi neuvolassa ja saat apua sieltä ja voit päästä neuvolan psykologille juttelemaan , et ole ainoa etkä varmasti viimeinen kuka noittebn tunteiden ja olojen kanssa "kärsii" paljon voimia sinne !

Yhteistyössä