Voiko raskaaksi tulemista yrittää heti pillereiden lopettamisen jälkeen vai onko suotavaa odottaa norm.kuukautisia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedoton ja faktaa kaipaava
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedoton ja faktaa kaipaava

Vieras
Siis onko siitä jotain haittaa vauvaa ajatellen, jos tulee heti pillereiden lopettamisen jälkeen raskaaksi?? Vai onko se normaalien kuukautisten odottamisen suositus vain siksi, että laskettu aika on luotettavampi määrittää..??

Kohta loppuu pilleriliuska ja sitten ajattelimme yrittää. Ajattelimme, ettei oteta turhia paineita, tulee jos on tullakseen. Pitäiskö sen verrran kuitenkin "paineita" ottaa, että käyttää vaikka kortsua normaaleihin kuukautisiin asti??

Laskettuaika on helpompi määrittää jos tietää mimmonen kierto on. Tosin pillereiden jälkeen saattaa kierto olla sekaisin useamman kuukauden. Itse olen aloittanut yrittämisen heti. Mutta kuitenkin pillerit vaikuttivat elimistössäni 10 vuoden syömisen jälkeen 6kk... tänä aikana menkkoja oli kahdet ja sitten loppuivat kokonaan. Teroluteilla sain sitten ne takaisin. Ja siitä vasta lähti säännöllinen kierto ja vauvan yritys. No nyt tuossa viekussa on tuo puoli vuotias vauva,

En ole nähnyt enää missään kiellettävänkään... Keskenmeno on sitten eri juttu. Tosin ei silloinkaan sitä meiltä kielletty. Ei kai uskoneet heti uudelleen tärppäävän. Lasketut ajat heittää nyt 10 pv, mutta väliäkö hällä.

Mielestäni se on vaan la:n määrittämisen takia. Mulla kuukautiset ihan sekaisin vuoden pillereiden lopettamisen jälkeen, joten ei olis ollut järkeä odottaa ekoja menkkoja (jotka tulikin ehkä 3 kk lopettamisen jälkeen...). Ja ultrassahan sen la:n saa sitten tarkalleen, kun kierto voi kuitenkin olla mitä vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja talvikeiju pakkashangella:
mun mielestä lääkärit sanoo, että pitäs antaa yksien kuukautisten menna

mutta mistä syystä?? juuriko siksi että ois helpompi määrittää la vai onko muitakin syitä?

Lääkärin mukaan (kyselin joskus 2002-2003) ei ole muuta syytä.

Yhteistyössä