Voiko rakennekynnet ottaa ite pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Siinähän se kysymys jo tulikin :) asetonilla varmaan lähtee, riittääkö jos kastaa pumpulin asetoniin ja 'teippaa' sormiin kiinni? Akryylia ovat nämä. Totesin, ettei mua varten kyllä lainkaan tälläiset kynnet :/

Moips! Itse olen vielä "opiskelijatasolla" kynsitaiteilussa, mutta neuvoni on, että liottelet kynsiä (sormenpäitä) asetonissa jossain muovikulhossa (ja suosittelen, että laitat pyyhkeen kipon päälle, ettei asetoni tuoksu niin vahvasti)...odottelet hetken ja rapsuttelet massan pois HELLÄSTI (koita olla vaurioittamatta omia kynsiäsi), liuetessaan akryyli pehmenee. Toistat saman pari kertaa ja loput pienet akryylijämät voi viilata pois, kannattaa tehdä huolellisesti, ja varoa viilaamasta omaa kynttä liikaa (kynnenpinnan liiallisen kulumisen huomaa punoituksena). Toivottavasti tästä oli jotain apua!

Alkuperäinen kirjoittaja Heidi:
Moips! Itse olen vielä "opiskelijatasolla" kynsitaiteilussa, mutta neuvoni on, että liottelet kynsiä (sormenpäitä) asetonissa jossain muovikulhossa (ja suosittelen, että laitat pyyhkeen kipon päälle, ettei asetoni tuoksu niin vahvasti)...odottelet hetken ja rapsuttelet massan pois HELLÄSTI (koita olla vaurioittamatta omia kynsiäsi), liuetessaan akryyli pehmenee. Toistat saman pari kertaa ja loput pienet akryylijämät voi viilata pois, kannattaa tehdä huolellisesti, ja varoa viilaamasta omaa kynttä liikaa (kynnenpinnan liiallisen kulumisen huomaa punoituksena). Toivottavasti tästä oli jotain apua!

Ok, mä testaan tätä... Kiitos sulle :)

leikkaa ensin lyhyeksi ja sitten viilaate niitä ja vaikka loput sitten asetonilla pois, kastat pumpulin kunnolla asetoniin ja pidät kynnen päällä että se pehmenee ja sitten koitat poistaa kokonaan

Kotioloissa liottelu voi vaatia hieman enemmän aikaa, mut pitäis onnistua. Jos ei muu auta, niin viilaa kaikki akryyli pois. Kyllä se siitä. :) Muista jälkihoitona käsien pesu ja huolellinen rasvaus (jos omistat kynsinauhaöljyä, käytä sitä myös)

Yhteistyössä