Voiko rakastaa kahta miestä samanaikaisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja faith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

faith

Vieras
Mitä mieltä olette?

Rakastan miestäni, oikeasti.
Mutta rakastan myös toista miestä, olen rakastanut häntä jo 7 vuotta.
SUhde oli, mutta ei ole enää.
Mutta rakastan ja kaipaan edelleen.

Sama juttu, ikävä kyllä! Mies, jonka kanssa minulla oli suhde ennen nykyistä aviomiestäni, on se "elämäni rakkaus", josta en näytä pääsevän eroon. :( Luulin jo toipuneeni hänestä kun avioiduin mieheni kanssa, mutta sitten jokin muuttui tuossa exässä, hänestä tulikin (kasvoi mieheksi?! ) se, mitä jo vuosia sitten "toivoin". Ei voi mitään, aika näyttää, miten kestän. Parempi taitaisi olla, että olisin yksin!

Ehkä? Mutta mitä väliä sillä oikeasti on, kun kuitenkin pitäisi päättää, kumpaan keskittyy ja kumpaan sitoutuu ja kumpaa haluaa rakastaa, ihan käytännössä.

Kun on tollainen tilanne ni siinä voi olla pienempi kynnys pettääkkin, jos siis et ole täysi horo ja pettänyt miestäsi "elämäsi rakkauden" kanssa jo kokoajan. Jos olet niin suosittelen eroa ja miehelle mahdollisuus käydä yhtämonessa naisessa kun noita pettämiskertoja on kertynyt

Mieheni kanssa haluan olla. Kurjaa vaan kun en tunteilleni mitään mahda.
En aio kyllä pettää miestäni, ja suhde oli ennen kuin edes tunsin miestäni.
Nimimerkki jh, samanlaiset tunteet on. Elämäni rakkaus on tämä tuttuni, en voi sille mitään.

Ehkä monella muullakin on näin?

Meillä on mieheni kanssa avoin suhde, mies saa käydä "vieraissa" ja minä myös, luotto on kunnossa koska loppukädessä niin typerästä asiasta kuin kusielinten yhteen hinkkauksesta on ihan turha nostaa metakkaa. Ihminen on eläin siinä missä koirakin, miksi elää Hollywoodin ja naistenlehtien "iik, miten selvitä uskottomuudesta"- roskan mukaan, kun arki sujuu ja aiomme elää lopun elämää yhdessä?

Alkuperäinen kirjoittaja hippulat vinkuu:
Meillä on mieheni kanssa avoin suhde, mies saa käydä "vieraissa" ja minä myös, luotto on kunnossa koska loppukädessä niin typerästä asiasta kuin kusielinten yhteen hinkkauksesta on ihan turha nostaa metakkaa. Ihminen on eläin siinä missä koirakin, miksi elää Hollywoodin ja naistenlehtien "iik, miten selvitä uskottomuudesta"- roskan mukaan, kun arki sujuu ja aiomme elää lopun elämää yhdessä?

Oho, oletko tosissasi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Nimimerkki jh, samanlaiset tunteet on. Elämäni rakkaus on tämä tuttuni, en voi sille mitään.

Minun mieheni on todella ihana ja hyvä mies kaikin puolin, vaikka olisin yksin, en pystyisi tuon exän kanssa elämään yhteistä elämää, tiedän sen varsin hyvin! Mutta ne tunteet...kaipuu siihen, mitä meidän välillä on...:( Ulkopuolisetkin näkevät, että välimme eivät ole selvät ja tunteet ovat vahvoja. Aiemmin en olisi ikinä uskonut, että pystyisin "tekemään" näin tai olemaan tällaisessa tilanteessa, mutta uskottava se on, että joskus sitä ei mahda itselleen mitään, vaikka kuinka järjellä yrittää ajatella.

Alkuperäinen kirjoittaja jh:

Minun mieheni on todella ihana ja hyvä mies kaikin puolin, vaikka olisin yksin, en pystyisi tuon exän kanssa elämään yhteistä elämää, tiedän sen varsin hyvin! Mutta ne tunteet...kaipuu siihen, mitä meidän välillä on...:( Ulkopuolisetkin näkevät, että välimme eivät ole selvät ja tunteet ovat vahvoja. Aiemmin en olisi ikinä uskonut, että pystyisin "tekemään" näin tai olemaan tällaisessa tilanteessa, mutta uskottava se on, että joskus sitä ei mahda itselleen mitään, vaikka kuinka järjellä yrittää ajatella.

Vaikuttaa aivan minun tilanteeltani!
Juuri näin, tiedän minäkin ettei tämän toisen miehen kanssa yhdessä elämisestä mitään tulisi. Minunkin oma mieheni on tosi huolehtiva ja tunnollinen.

Sirkalle vastaus: järki ei voi määrätä tunteita. Muuten kyllä kirjoitit hyvin.

Mutta rakkaudessa ei ole pelkästään kyse tunteista. :) Sen takia rakkaus kestää silloinkin, kun tulee näitä hankalia tunteita. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja missään nimessä:
Ei se ole missään nimessä mahdollista että tuo mitenkään toimisi. Vain jos antaisit miehesi kanssa käydä panemassa muita naisia

Fyysisellä pettämisellä ja rakkaudella toista kohtaan ei ole mitään tekemistä.

On se ap ihan mahdollista, tästä on omakohtaista kokemusta. Ikävä kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja hippulat vinkuu:
Miten tämä liittyy ap:n ongelmaan?

En usko, että ihminen pystyy rakastamaan kahta samaan aikaan,
uskon, että ihminen voi olla ihastunut kahteen yhtäaikaa ja himoita kahta yhtäaikaa.

Mutta ei rakastaa. Uskon näin.

Alkuperäinen kirjoittaja -.-:
En usko, että ihminen pystyy rakastamaan kahta samaan aikaan,
uskon, että ihminen voi olla ihastunut kahteen yhtäaikaa ja himoita kahta yhtäaikaa.

Mutta ei rakastaa. Uskon näin.

Rakastan toista järjellä, toista tunteilla enemmän. Jos joutuisin tilanteeseen, "valitse toinen, nyt!", kävelisin varmaan pois ja yksin! :( Kuten joku sanoi, paras olisi keskittyä vain siihen yhteen. Tai olla yksin.

Yhteistyössä