Voiko raa'asta lihasta saada jotain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja posssu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

posssu

Vieras
esim ruokamyrkytyksen? mitä siitä voi seurata? pidin 750g kassler paistia 1,5h uunissa, eka 150 asteessa ja puoli tuntia 200 asteessa. liha oli hitusen verran punertavaa, mutta en yhtään tiiä oliko raaka, makuhan tossa lihassa on aika vetinen joten en osaa sanoa... nyt jännittää vähän voiko siitä seurata jotain jos syö raakaa possua. tietääkö kukaan?

http://www.kysy.fi/kysymys/voiko-su...-syoda-turvallisesti-ei-ole-trikiinivaarakaan
no voihan siinä olla mitä vaan. Ja varsinkin kun nykyään sianlihaa tuodaan paljon, tiedä tarkistetaanko niitä sitten niin tarkkaan.
Kai sen nyt mausta huomaa, ja kasslerhan on hyvää lihaa eikä vetistä?
Mutta toisaalta se on punaisempaa, siis kai sä huomasit onko se vain keskeltä vai kaikkialta?
Mun kokemus on että jokainen lihaklöntti on vaatinut jotain kaksinkertaisen ajan, joten mittaria kannattaa käyttää.
Meillä uuni vähän valehtelee, ja tuleepa mulla melko kylmänä lihat sinne nakattuakin kyllä.
Jos olisin yhtään epävarma niin varmaan mikrottaisin vielä lautasella.
Ei hotsittas saada mitään loisia tai kuukausien niveloireita.

oli se joka puolelta vähän punertavaa, ja vetistä, varmaan johtu rasvasta.. mä en paljoa tollasia lihajutskia syö niin en osaa sanoa maun puolesta muutakun lihalta maistui.. mittariakaan ei oo..

No jospa se sit oli kypsää, jos kerran yhtä punaista kaikkialta. Eihän siinä enää auta kuin odottaa sitten jos jotain oireita tulee.
Voi kun saiskin kassleria, on vaan niin huonosti nykyään tarjolla. Mä on niin kypsä tohon tiskirättiin jota ulkofileeksi nimitetään.

[QUOTE="vieras";28430252]Kasler hyvää lihaa!!!??? Empä oo ennen kuullu moista![/QUOTE]
no nyt sitten kuulet:) Mä tykkään sianlihasta pihveinä, grillissä kunnolla kärvennettynä, toi kestää sen hyvin.

[QUOTE="vieras";28430252]Kasler hyvää lihaa!!!??? Empä oo ennen kuullu moista![/QUOTE]

Ei se kyllä ole hyvää lihaa. Edullista kyllä, ja kerran ole syönyt erittäin hyvää pitkään savustettua kassleria, mutta paistina ja pihvinä ei sitä voi suositella.

Etuselkä / Possupedia

Ei se kyllä ole hyvää lihaa. Edullista kyllä, ja kerran ole syönyt erittäin hyvää pitkään savustettua kassleria, mutta paistina ja pihvinä ei sitä voi suositella.

Etuselkä / Possupedia

Niin, itsekysymykseen unohtui vastata. Siis toki siitä voi saada. Harvemmin Suomessa näitä loisia yms. joiden takia raakaa possunlihaa ei saa syödä. Mutta sitten toki raa´assa lihassa, varsinkin muovipakatussa (koska niitä säilytetään niin pitkään) helposti lisääntyvien bakteerien takia.

[QUOTE="Mämä";28430298]no makuja on monia. Tuskin mä nyt ainoa olen joka tykkää että rasvainen liha on parasta. Grillikylki, pekoni.. Aah, hitsi että mulla on nälkä...[/QUOTE]

Pekoni on hyvää, ja rasvassa ei ole mitään vikaa. Ne on ne sidekudokset yms. jänteet (jonka takia se liha on halpaa) mitkä ei mua houkuta yhtään.

Yhteistyössä