voiko pyytää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ultrassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

ultrassa

Vieras
Olen tässä miettinyt, että ""kehtaanko"" samalla kun tehdään alakautta 12 viikon ultra, pyytää lääkäriä katsomaan ultralla myös munasarjat, olisikohan siitä lääkärille ""vaivaa"" tms? Minulta ei ole koskaan munasarjoja ultrattu, ja haluaisin kovasti tietää onko minulla niissä rakkuloita (pco), epäilen sen takia kun kesti raskautuminen yli 2 vuotta, kuukautiset olleet epäsäännölliset, ihon kanssa ongelmia. Luulisi että ne munasarjat on helppo siinä samalla katsoa, vai mitenköhän on?

ei varmaan auta kuin kysyä. np-ultran tosin taitaa tehdä useimmilla paikkakunnilla kätilö, mutta sittenhän tuo selviää. en ymmärrä mikset kehtaisi pyytää. mitä hävettävää siinä nyt voi olla?

Näkyy yleensä paremmin alakautta, itselläni ainakin, kun on tuota vararavintoa kertynyt tuohon vatsan seudulle. Rakenneultrassa (n. rv 18-20) näkyy sitten jo vatsan päältä.

Se tehdään alakautta, koska sillä tavalla se on todella tarkka. Vatsan päältä tuskin saisi mitään niskapoimuturvotuksia mitattua, vaikka olisi kuinka laiha.

Ainahan kysyä voi. Ei siinä mitään menetä. Ja kun kerran tehdään alakautta tuo ultraus.
Riippuu muuten ihan paikkakunnasta tehdäänkö ultraus alakautta vai vatsan päältä. Mulla molemmissa raskauksissa tehty vatsan päältä rv 12. Ja en ole mitenkään laiha...

Mulla ultrattiin ensin alakautta, mutta suurimmaksi osaksi mahan päältä. Kätilön mukaan voidaan ultrata päältä, jos on tarpeeksi hoikka äiti. Niskaturvotuskin mitattiin muistaakseni mahan päältä ultratessa. Jos rasvakerros on ohut näkyy päältä ihan yhtä hyvin kuin alakautta ultratessa, päältä on vain helpompi ultrata kun laitetta voi liikutella enemmän.

Minulla ultrattiin eilen sisäkautta, sekä kohtu että munasarjat - munasarjat ihan pyytämättä, automaattisesti. Ja näkyi rakkuloita (luin lääkärin lausunnosta) mutta kaikki kunnossa, ja onnellisesti raskaana :)
Eli kyllä se onnistuu!

Mulla ultrattiin vielä 14 viikolla sisäkautta, koska näky niin heikosti päältä. Läskiä ei ollut mitenkään erityisesti, vaan syynä oli niin paljon taakse kallellaan oleva kohtu, ettei neuvolan masiinalla saatu näkymään.

multa ainakin tehtiin np ultra vatsan päältä rv 12, lääkäri ei edes kokeillut alakautta. Hyvin näkyi ultrassa, ei turvotusta, rv 31 menossa ja 3D 4 D ultrassa näkyi eilen terve tyttö!!

Yhteistyössä