Voiko primaspan 100mg ja e-pillereitä syödä saman aikaisesti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hjelp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hjelp

Vieras
Primaspanhan on reseptivapaa lääke ja joskus lääkäri on määränny sen mulle tukoksien estoon ja toinen lääkäri sitten muutaman kuukauden jälkeen kumosi tämän, että en muka lääkettä tarvitse.
Nyt olen aloittanut e-pillerit ja samanlaiset jalkakivut on tullut takaisin kuin silloin kun minulle tuo primaspan määrättiin.
Onko kellään tietoa voinko alkaa syömään e-pillereiden kanssa tuota primaspania päivittäin? Tai syökö täällä sennuista kukaan? :)
Aamusella soittelen varmaankin terveysasemalle, mutta eihän kysyvä tieltä eksy. ;)

Periaatteessa ei ole tukokseen taipumusta, sattui vaan se mikälie-veritulppa-arvo olla aivan sadasosan koholla (saattoi olla ihan mustelmasta) ja lääkäri määräsi mun mielenterveyden kannalta primaspanin aikanaan kun pelkäsin sitä tulppaa kuin ruttoa :D
En siis kuulu ns.riskiryhmään veritulpan kanssa.

ookoo.. siinä tapaukses vaikuttais vähän turhalta syödä asaa niihin jalkakipuihin (?) ennemmin selvittäisin, et johtuuko ne kivut pillereistä, jos ollut aikaisemminkin.. lääkkeillä on aina sivu-/haittavaikutuksensa..

Viimeeksi en käyttänyt mitään ehkäisyä kun tuo primaspan määrättiin.
Silloin riitti viikon primaspan-kuuri niin jalkakipu oli poissa.
Mutta jospa sitä uskaltaisi kohta ottaa yhden ja soitella huomenna sinne terveysasemalle ja kysyä.

Tiedätkö, että jos ei ole minkäänlaista riskiä tukokseen tai pieni riski, niin silloin Primaspanin jatkuva syöminen aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä. Verenvuotokin on haitallista..

Yhteistyössä