Voiko piilarit laittaa yöksi vaikka vesilasiin jos kotelot ja nesteet kotona??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veev
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En suosittele. Sen jälkeen kun koetat niitä silmiisi laittaa, on kirvely sitä luokkaa ettei kyllä onnistu. Pidä ennemmin silmissäsi yön yli jos ei oo oikeeta piilarinestettä. Silmät ei yhdestä yöstä pilalle mene. Kokemusta on.

joskus samaisessa tilanteessa joku "viisas" neuvonut että jos laittaa veteen niin sinne kannattaa lisätä ihan vähän suolaa... Syytäpä en muista. Mutta näin toimin aikoinaan. Eihän ne järin hyviltä sitten silmissä tuntunu, mut ku sai taas norm. nesteeseen niin olivat ihan ok.

Syljessä voi säilyttää. Kuulostaa ällöttävältä, tiedän, mutta syljen ph sopii silmään. Villissä nuoruudessa tuli joskus syljeskeltyä lasiin. Ei tietenkään mitään räkäklimppejä vaan ihan pelkkää sylkeä. Ja voi oikeasti laittaa silmiin aamulla.

Hyi. Oikeesti, pidä ennemmin silmissä yön yli. Aamulla voi silmät olla vähän kuivat, mutta nopeesti palautuu. Älä oikeesti syljeskele piilarikuppiin tai käytä vettä.

No huh mitä säätöä! Vesilasissa tai syljessä säilyttäminen altistaa ne todella pahasti viruksille ja bakteereille. En missään tapauksessa laittaisi silmiini vesilasissa viruneita piilareita. Eikä vesi muutenkaan tee niille hyvää vaan pilaa niiden ominaisuudet. Ja jos niitä pitää yön yli nukkuessa niin on tuurista kiinni kuinka käy. Ei kai piilareiden käyttäminen voi niin tärkeää olla että pitää tuollaisiin viritelmiin turvautua.

Hanavedessä on bakteereita, joita EI saa päästää kosketuksiin piilareiden tai silmien kanssa! Käyttäkää ihmiset kertakäyttölinssejä jos tuollaisia kikkoja pitää käyttää, pelottaa teidän silmien puolesta.. Itse olen käynyt aina ostamassa piilarinestettä apteekista jos on unohtunut ja ollut kuukausilinssit.

Itselläni on juuri ne kertakäyttöpiilarit, ne ovat huolettomat. Käytän paljon myös silmälaseja ihan miten millloinkin. Näköni on -5 joten ilmankaan en pärjäisi mutta koskaan ei silti ole tarvinnut kikkailla niiden kanssa:) Aina on joko lasit tai puhtaat piilarit käytettävissä.

Siis mulla nyt on käyny niin että sain kuukausipiilarit enkä ehtiny ostaa nestettä kaupasta ku meni kiinni, mutta käyks jos laitan yöks lasilliseen vettä ja sitten käyn aamulla ostamassa sitä nestettä ja dedinfioin ne siinä ?

Juuri oli lääkärit ohjelmassa nainen, joka oli sokeutunut, kun laittoin piilarit veteen. Vedessä on tosiaan sellaisia bakteereja ja eliöitä, jotka eivät piilareihin ja silmiin kuulu.

Alkuperäinen kirjoittaja näkö vaarassa;30537205:
Juuri oli lääkärit ohjelmassa nainen, joka oli sokeutunut, kun laittoin piilarit veteen. Vedessä on tosiaan sellaisia bakteereja ja eliöitä, jotka eivät piilareihin ja silmiin kuulu.

joo mä näin saman ohjelman.Ja eikös ollut jotain juttua,ettei tislattukaan vesi käy?

Yhteistyössä