Voiko peräpukamat mennä tosi vakavaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helinä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helinä

Vieras
Peräpukamat on enkä lääkäriin -tai edes apteekkiin reseptivapaata hakemaan viiti mennä... :( Voiko pukamat paheta aivan tosi pahaksi, jos en nyt hoida niitä? Ollu jo raskausajasta lähtien, eli nyt n.vuoden verran.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
leikkaus on tiedossa pahimmillaan. voivat pullahtaa uloskin. sanoitko jälkitarkastuksessa niistä ja mitä sanottiin?

No enpä hoksannut sanoa... Olivatkohan silloin edes ajankohtaiset, en muista. Nämä kun on semmosta sorttia että joskus vaivaa ja joskus ei... :(

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
leikkaus on tiedossa pahimmillaan. voivat pullahtaa uloskin. sanoitko jälkitarkastuksessa niistä ja mitä sanottiin?

Mulla ne pullahtaa uloskin, mutta eivät tule onneksi kauhean kipeäksi, minun vaivaani lääkäri ei kuitenkaan pitänyt vakavana, eli se, että ne pullahtaa ulos ei vielä tee niistä "vakavaa". Niistä voiteista, scheriproct (tai jotain sinnepäin) on hyvä voide ja samalta merkiltä löytyy myös peräpuikkoja, joita lääkäri mulle suositteli voiteen lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
voi ne mennä vakavaksikin, ne nimittäin voi revetä ja siitä voi tulla aika raju verenvuoto. jotenka siis ne kannattaa hoitaa ajoissa.
se repeäminen ei kyllä ole kovin yleistä.

Siis onko verenvuoto aina vakavaa??? Mulla nimittäin pukamat joskus vuotaa... :(

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:
voi ne mennä vakavaksikin, ne nimittäin voi revetä ja siitä voi tulla aika raju verenvuoto. jotenka siis ne kannattaa hoitaa ajoissa.

Siis onko verenvuoto aina vakavaa??? Mulla nimittäin pukamat joskus vuotaa... :(

ei ole, mutta jos sitä verta rupeaa tulemaan kunnolla niin se voi olla vaarallista. Siinä voi sitten tulla jo aikamoista verenhukkaa joka vaatii sairaalahoidon

Alkuperäinen kirjoittaja Huh:

Vähäinen vuoto ei ole vakavaa. Mutta jos vuoto on runsasta ja ei tyrehdy, niin sitten.

Mulla vuotaa nuo suolensisäiset pukamat, niihin on auttanut hyvin peräpuikot. Apteeksita voi kysellä reseptivapaita voiteita ja puikkoja, nekin on jo ihan tehokkaita ja ei ne apteekissakaan tirsku, kun kyselee. Iha asiallisesti hoitavat asian. Peräpukamat on melko yleinen vaiva.

Ja jos sinulla on ummetusta, niin kannattaa ottaa siihenkin joku troppi (esim. Levolac). Mulle lääkäri ainakin sanoi, että pukamien hoidosta ei tule mitään, jos ei ensin hoideta ummetus pois.

Yhteistyössä