Voiko pelkkä niska aiheuttaa tällästä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jumissa

Vieras
Joulun alla läääkäri totesi mulla jännitysniskan joka silloin aiheutti häiritsevää huimausta. Kokeiln fysioterapiaa, lihastenrentouttajaa ja kotijumppaa. Mikään ei ratkaisevasti auttanut, mutta pikkuhiljaa olo helpottui.

Nyt on taas ihan raato fiilis :/
Huimaa, päätä särkee, sormia ja varpaita "pistelee", niska ei varsinaisesti ole kipeä mut kun kääntää päätä toiselle sivulle ni tuntuu ku takaraivosta menis paksu kuminauha jonneki lapaluun seuduille. Väsyttää, eikä ajatus oikein kulje.
Vähän niinku koko kroppa "jumissa"..

Ei kaikkia oireita samaan aikaan eikä jatkuvasti. Tuolloin joulun aikoihin lääkäri myös totesi useamman käynnin jälkeen et joskus huimaukseen ei vaan yksinkertaisesti löydy mitään syytä. Tuntuu lohduttomalta jos ei tähän löydy mitää jeesiä :/

Kyllä. Itselläni lievää huiausta ajoittain, päänsärkyä, hermopinnettä kallonrajassa, näköhäiriöitä (lääkäri kutsuisi migreeniksi), lievää pahoinvointia ja ajoittain oksentelua. Kaikkiaan hyvin mielenkiintoisia oireita, nikamat on olleet jumissa ja ryhti huono. Oireet on muutaman kuukauden fysioterapian aikana menneet molempiin suuntiin, mutta ryhti on parantunut ja olen oppinut että voin itse vaikuttaa tilanteeseen.

Suosittelen, että etsit kunnollisen fysioterapeutin ja/tai ennen kaikkea teet tunnollisesti saanasi voima- liikkuvuus- ja venytysharjoitukset. Fysioterapeutti voi vain ohjata sinua, työ on tehtävä itse, ja sitä riittää kuukausiksi.

Kyllä. Oma aktiivisuustaso vaikuttaa siihen minkäalaisessa kunnossa olet. Kevyttä jumppaa ja liikuntaa joka päivä, ei mitään rajuja venytysliikkeitä, koska ne vaan pahentaa oireita. Jos vaikka käyt salilla niin ihan pienillä painoilla vaan.. Ja tietokoneilu pois :) Mulla pahimmillaan jännitysniska puuduttanut kasvot, kädet ja jalat.

Yhteistyössä