Voiko peiton pestä 6 kg:n koneessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sonya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Älä hyvä ihminen edes yritä!! kone kyllä aloittaa pesuohjelman,mutta sitten alkaa ongelmat....kone ei jaksa pyörittää rumpua ja alkaa ylikuumentua,tulipalovaara ja ymns.
Vie peitto pesulaan! Tai jos ei varaa pesulaan niin sitten mattopyykkipaikalle ja peset sen peiton harjalla ja pyykinpesuaineella.(ei siis mäntysuopaa!)

Alkuperäinen kirjoittaja Mama:
Älä hyvä ihminen edes yritä!! kone kyllä aloittaa pesuohjelman,mutta sitten alkaa ongelmat....kone ei jaksa pyörittää rumpua ja alkaa ylikuumentua,tulipalovaara ja ymns.
Vie peitto pesulaan! Tai jos ei varaa pesulaan niin sitten mattopyykkipaikalle ja peset sen peiton harjalla ja pyykinpesuaineella.(ei siis mäntysuopaa!)

niin mutta voi homehtua. suosittelisin edelleen pesulaa. pesetin kaksi untuvaapeitettä ja maksoi 42euroa. ei paljon siis.

No en anna tätä ohjeeksi, koska säikähdin jo edellisten kommenteista, mutta mä olen kyllä pessyt meidän koneessa peitot pari kertaa vuodessa hyvällä tuloksella. Kunnon paksut peitot meillä on, ei ole olleet mitään halpiksia kun ollaan ostettu. Ovat kyllä tulleet ihan hyväksi. Yhden kerrallaan olen pessyt ja meidän peitot on normikokoisia, eli ei tuplapeittoa. En tiedä mitä yksi peitto painaa, mutta meidän konetta ei ole ainakaan kokonaan täyttänyt, vaan just silleen että pyykin päälle jää vielä tilaa.

Minäkin olen pessyt monesti. Ongelmia ei ole ollut. Erityisesti untuvapeitot on ollut helppo pestä, sillä menevät kastuessaan ihan pieneen tilaan.

Mutta jokainen taaplaa tyylillään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Hopping:
No en anna tätä ohjeeksi, koska säikähdin jo edellisten kommenteista, mutta mä olen kyllä pessyt meidän koneessa peitot pari kertaa vuodessa hyvällä tuloksella. Kunnon paksut peitot meillä on, ei ole olleet mitään halpiksia kun ollaan ostettu. Ovat kyllä tulleet ihan hyväksi. Yhden kerrallaan olen pessyt ja meidän peitot on normikokoisia, eli ei tuplapeittoa. En tiedä mitä yksi peitto painaa, mutta meidän konetta ei ole ainakaan kokonaan täyttänyt, vaan just silleen että pyykin päälle jää vielä tilaa.

mut märkänä ne on jumalattoman painavia, en uskaltaisi riskeerata kunnon pesukoneen käyttöikää. sitäpaitsi pesulapalveluiden käyttö on kivaa.

Ostin uuden 8kg kuivausrummun ja ajattelin että nyt kun uusi kuivuri niin pesenpä peiton samalla,no meillä oli 6kg kone ja sinne sen lykkäsin vähän vielä voimakeinoin,niin siinä alkoi kone pyörimään kunnes 5min jälkeen se simahti, ja ei muutako kauppaan hakemaan 8kg konetta(kyllä ex vaimo tykkäs) ja siinä on pyörinyt monta kertaa ilman ongelmia peitto. Aina on omat riskinsä mutta jos on vähänkään tiukan tuntuinen se peitto kun sisään laittaa niin ei kannata kokeilla.

Älä pese peittoa 6 kg koneessa. Meidän kaikki koneet painavat kyllä vähintään juurikin sen 50kg. 6 kg kone ei kyllä pysy paikallaan jos sinne peiton lykkäät. 6kg kone soveltuu juurikin vain alusvaatteille.

Meillä on 5 kg pesukone ja ihan hienosti on pessyt niin peitot kuin tyynytkin. Tosin itse olen pessyt vain yksi peitto kerrallaan ja tyynyjä sitten pari-kolme samaan koneelliseen. Ja tennispallo tai kaksi mukaan pyörimään, niin pitää täytteen kuohkeana!

Yhteistyössä