voiko pärjätä edes jotenkin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toisen matkaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toisen matkaan

Vieras
jos jään yksin eli mies lähtee toisen naisen matkaan niin miten minun käy. Mitä tukia voin saada 2 lapsen kanssa. Käyn töissä mutta pienet tulot. Kelan sivulta näkee varmasti, mutta miten teillä menee käytännössä? kaikki apu tervetullutta

Elatusapua saat ainakin, eli minimi on jotakuinkin 300€ kahdesta, pari euroa yli, lapsilisät yh korotuksineen kahdesta lapsesta 316€, tosin tais sekin nousta eurolla parilla, ja jos tosi pienet tulot, niin asumistukea saat myös.

pärjäät tosi hyvin! Mulla meni yksin lapsen kanssa rahallisesti paremmin kuin nyt kaksin. Pystyin tekemään jopa osittaista työpäivää, koska sain sitten enemmän asumistukea. Otat vain halvan asunnon mihin juuri mahdutte, ehkö kaksio näin alkuun.

Mikäli miehelläsi on toinen ja hän tällaista miettii niin älä enää huoli miehestä vaikka päätyisi jäämään. Pärjäät kyllä ja tapaat uuden kumppanin kun olet siihen valmis. Sellaisen joka ei toimi noin ja johon voit luottaa, sinua rakastavan. Usko pois. Arvosta itseäsi nainen, tuommosella miehellä er koskaan saa kuin stdänsuruja ja tulet katkeraksi etkä lopulta luota kehenkään toiseenkaan. Tsemppiä!

No ihan varmana pärjäät. Mä pärjäsin tosi hyvin, ja olin vielä kotihoidontuen varassa, muutaman päivän viikossa töissä. Asuntokaan ei ollut sieltä halvimmasta päästä, kun ei siihen hätään löytynyt. Jos sulla tosi huonot tulot, niin toimeentulotukilaskurillakin voit katsoa, olisitko siihen oikeutettu.
Onko siis miehelläsi toinen nainen?

Tiedän, että sitä miettii, ettei mitenkään voi pärjätä, mutta usko vaan, sitä pärjää kuule yllättävänkin hyvin, kun ei ole vaan muuta vaihtoehtoa. Oppii käyttämään rahat fiksusti :)

Niin, ja mulla oli vielä niin, että mies ei maksanut mulle elareita. Lupaili ja lupaili, ja mä en uskaltanut laittaa niitä kelaan. Joulukuussa erottiin ja seuraavan vuoden lokakuussa sain ekat elarit, siltikin pärjäsin. Eli noita raha-asioita ei kannata miettiä edes tommosessa tilanteessa. Vaikka tiedän kyllä, että se on ensimmäinen huolenaihe :/

Yhteistyössä