Voiko pariviikkoisen unirytmiä MITENKÄÄN kääntää? Valvoo ja huutaa aamuyöt. Nukkuu päivät ja illat.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli nyt nukkuu neljättä tuntia. Yöt ovat risaisia. Heräilee tunnin välein ja on levoton, syö, mutta välillä "raivoaa" rinnalla ja kiljuu täyttä kurkkua aamuöisin. Tähän ei auta kuin kantaminen.

Päivällä nukkuu, samoin illalla...Olen yrittänyt herätellä päivällä pitkien unien päätteeksi, samoin illalla, muttei herää vaikka miten kirkkaat valot olisi ja vaikka imuroisin vieressä...

olisikohan sillä vaikka koliikki kyseessä se voi olla että se tulee vaan öisin se menee 3kk ikäisenä ohitse jaksamisia sinulle yritä ajatella positiivisesti että edes on vauvva tv lapseton

Olen lukenut, että pienen vauvan perusturvallisuutta saattaa uhata se, että unirytmiä yritetään kääntää. Tiedä sitten, onko totta... Voimia vaan! Ehkä voisit yrittää valvottaa illalla puoli tuntia pidempään ja katsoa nukkuuko aamuyöstä pitempään yhtään? Sitten muutaman päivän päästä taas puoli tuntia eteenpäin ja hiljalleen näin muuttaa rytmiä?

Toinen on vielä ihan pieni. Ei kaksi viikkoista oikeasti voi vielä opettaa millään lailla. Toinen on vielä ihan pieni vauva ja vasta opettelee tätä elämää. Kaikki on uutta ja ihmeellistä.

Noin pienen kanssa on vaan elettävä sitä rytmiä mikä vauvalla sattuu olemaan. Säännölliset iltarutiinit kannattaa ottaa käyttöön, niistä on hyötyä vastaisen varalle, vaikka vielä vauva ei nätisti kävisikään iltapesun jälkeen nukkumaan. Aika auttaa yön ja päivän hahmottumiseen, nukutte itsekin silloin kun vauva nukkuu.

Eipä sitä voi..koittaa jaksaa ja nukkua vuorotellen/aina kun vauvakin. Yöllä tietysti olla hiljempaa ym. niin vauva jossain vaiheessa hoksaa eron. Mutta ei vielä pariviikkoisena kai ikinä, siellä parin-kolmen kuukauden kohdalla sitten. Jaksamisia! :) Asenne tuohon valvomiseen vaikuttaa tosi paljon ainakin mulla. Eli ajattelee että tää on tätä aikansa ja se siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä muuten johtuu, että "koliikki-itku" (jos tuo nyt on sitä ) ajoittuu nimenomaan aamuyöhön...? :o

Ei vaikkapa iltaan tai päivään...

Eikös se ole yleensä iltapainotteista enemmän? Meillä ainakin huusi klo 19-04 koko ajan jollei kantanut tai pitänyt rintaa vasten pystyasennossa.

Mä niin tiedän tunteen... Meiän vauva valvo illat ja yöt alussa, nukku vaan vartin pätkiä ja kitisi muun ajan. Kaikki kenelle asiasta mainitsin, sano vaan et semmosta se on, ja vauvat nyt on sellasia. Ja että sillä on vuorokausirytmi vaan väärinpäin, eikä siihen mikään auta.

En suostunut uskomaan tätä, kun selvästi vauvaa joku vaivasi. Aloin antamaan cuplatonia, ja valvominen loppu siihen. Eli meillä valvominen johtu siitä, ettei ilma tullu ulos. Cuplatonin alottamisen jälkeen alkoi röyhtäily ja piereskely =)

Joo mä olen kanssa kuullut, että pikkuvauvaa ei kannata nukuttaa omaan sänkyyn päiväunille, eikä pitää siellä muutenkaan kuin yöllä. Siten hän oppii hahmottamaan, että nyt mennään yöunille, kun laitetaan sänkyyn.

Yhteistyössä