Voiko palsternakkaa soseuttaa 6kk vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pilkettä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pilkettä

Jäsen
07.08.2006
726
0
16
Yritin etsiä tietoa netistä, mutta en löytänyt. Palsternakka on hyvänmakuinen ja mieto juures, niin ajattelin bataatin sekaan sitä soseuttaa, mutta oisko jollain tietoa ettei vain ole jotenkin erityisen allergisoiva tms. huonoksi vauvalle. Kiitos vastauksista :flower:

Moi Pilkettä! Mä oon ainakii soseuttanu pojalle palsternakkaa ja hyvin on maistunnu ilman oireita. Ikää ekan kerran maistaessa se 5kk.

Tähän mennessä menny perunaa, porkkanaa, bataattia, palsternakkaa, parsaa ja kukkakaalia. Kukkakaali oli ainoo mitä oikein yökkäili, eli ei oikein maistunu.. mut oireita ei oo tullu mistään. Soseutettuna on myös maissia, mut musta jäi sellasii kovia osia siitä kuoresta.. Puuroista menee kaurapuuro ja riisi-banaanipuuro ja kaverina luumuhilloa tai omena-päärynähilloa. Siis kaupansoseita.

Ok, kiitos. Aattelinkin että on niin mieto juures että varmaan käy kun pojalla ei ole mistään ruoka-aineista tullut oireita. Tuolla se jo kiehuu liedellä...laitoin tosin varmuudeksi vielä eri kattilaan ja aattelin että ootan vastauksia, ennen kuin laitan samaan sörsseliin muiden vihannesten kanssa, joten kiitti nopasta vastauksesta.
Meillä kanssa kukkakaali aiheutti nenän nyrpistyksen ja lievän yökkäysrefleksin....varmaan se on se haju... :p :whistle:

:wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Teppana:
Alkuperäinen kirjoittaja Inhorealisti:
Olen myös antanut punajuurta, onko kukaan muu?

Punajuurta ei saisi antaa alle 1 vuotiaalle, nitraatin takia. http://www.espoo.fi/default.asp?path=1;28;11866;9878;10024;10040;10090;10136;10140

No mä mietin kans, että miksköhän en antanut esikolle. Syy siihen, miksi olen nyt antanut on, että sitä myytiin englannissa alkaen 5.kk ikäisille. (käytiin vauvan ollessa 6kk siellä ) Mut toisaalta siellä on myös herneitä ja lanttua sekä juustoa (tavallista) jo alkaen 4kk. Pikkuisen eri meininki. Jos ei noi brittivauvatkaan ole punajuureen kuolleet, niin ehkä tämä meidänkin selviää. Ei olla onneksi montaa kertaa syöty ja nyt ei sitten jatkossa ollenkaan. Kiitos sulle Teppana =)

Yhteistyössä