Voiko ovulaatio aiheuttaa väärän plussan raskaustestiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt harmaana

Vieras
Tiedän, että periaatteessa ei voi, mutta muutakaan selitystä en keksi koska en suostu uskomaan et olisin raskaana. Mulla pitäisi olla ovis nyt kp 17, joitain ovisoireita on. Menkat oli ihan normaalit, tosin päivän myöhässä. Raskausoireita oli ennen kun menkat alkoi, tein testin sinä päivänä kun niiden olisi pitänyt alkaa ja puhdas nega oli. Sitten alkoi seuraavana päivänä vuoto joten oletin, että oireilu johtui jostain muusta. Oireet kuitenkin jatkuvat ja nyt jolloin pitäisi olla ovis on sekä raskaus- että ovisoireita. Lähinnä mielenkiinnosta tein testin ja testiajassa siihen ilmestyi heikko punanen viiva. Raskauteen en suostu uskomaan koska kaiken lisäksi ehkäisy on ollut käytössä. Onko siis mahdollista, että ovis aiheuttaisi tuon haamun?

Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Mun tietääkseni ei ole mahdollsita koska eihän ovis eritä raskaushormooneja?

Ei niin :ashamed: mutta ajattelin, että jos ovistesti voi joskus näyttää raskauden niin jos raskaustesti voisi näyttää oviksen :ashamed: Mä en keksi tälle mitään selitystä. 18 päivää sitten tehty raskaustesti näytti negaa, sitten alkoi vuoto, normaali runsas vuoto. Ei voi olla kyse mistään keskenmenostakaan koska se testi ennen sitä vuotoa oli nega. Eikä mun mielestä ole mahdollista että olisin tästä kierrosta raskautunut koska ei mulla vielä ole ovista ollut vaan se on nyt! :(

Alkuperäinen kirjoittaja Kierukka:
Mikä ehkäisy? Onko ollut mitään kipuja? Ajattelin, jos kierukka, nehän lisää kohdunulkoisen vaaraa, ja siinä HCG nousee hitaasti.

Kondomit. Edellisestä synnytyksestä ( 1v 10 kk sitten) asti ollut käytössä eikä ole mitään ongelmia aikaisemmin ollut. Oli se vuotokin :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Santtu81:
Mun tietääkseni ei ole mahdollsita koska eihän ovis eritä raskaushormooneja?

Ei niin :ashamed: mutta ajattelin, että jos ovistesti voi joskus näyttää raskauden niin jos raskaustesti voisi näyttää oviksen :ashamed: Mä en keksi tälle mitään selitystä. 18 päivää sitten tehty raskaustesti näytti negaa, sitten alkoi vuoto, normaali runsas vuoto. Ei voi olla kyse mistään keskenmenostakaan koska se testi ennen sitä vuotoa oli nega. Eikä mun mielestä ole mahdollista että olisin tästä kierrosta raskautunut koska ei mulla vielä ole ovista ollut vaan se on nyt! :(

Tän voi selittää silleen, että ovishormoni on kuin tyttö ja raskaushormoni tyttö, jolla on hattu. Ovistikulla testataan, onko tyttö paikalla, eli se näyttää sekä ovulaation että raskauden. Raskaustestillä taasen testataan, onko siellä se hattu, joten siinä ei näy kuin raskaus.

Yhteistyössä