Voiko oppia tanssimaan jos ei ole rytmitajua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
No tanssimaan voi oppia sillai että luottaa siihen viejään, silloin ei itse tarvitse miettiä, vaan antaa mennä vaan. Tällä tyylillä pärjätty jo vuosia :saint:

Niinpä mutta kun tämä rytmitajuton on mies. Pitäis oppia tanssimaan ja viemään.

Aika monet luulee, ettei niillä ole rytmitajua, mutta usein on kyse siitä, että on joko täysin "lukinnut" sen ajatuksen, mitä se rytmi siellä musiikissa on (siis mieli vaan ei pysty sitä sieltä nappaamaan, vaikka periaatteessa mitään muuta kuin ajatusesteitä sille ei ole). Toisin sanoen ihmisillä on usein parempi luontainen rytmitaju kuin itse uskoo, mutta kaikilla se ei ole yhtä harjaantunut ja sit jos on ollut tilanteita, joissa on joskus ehkä vähän hävennyt sitä "rytmitajuttomuuttaan", siitä tulee semmoinen psyykkinen este, että no en mä sitä vaan tajua ja olen rytmitajuton.

Mut hyvin monet, oikean opettajan johdolla oppivat kyllä tanssimaan ja löytämään sen oikean rytminkin. Se vaatii vaan uudelleen asennoitumista ja halua. ...sekä tietty sitä oikeaa opettajaa, joka osaa selittää asiat just silleen, että sä ne tajuat. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
Sä voit jopa perustaa glamouristisen tanssiryhmän, ilman rytmitajua!

Mulla on tosi hyvä rytmitaju ja osaan tanssia mutta mun mies ei. Yritän kyllä opettaa mutta heikkoa on. Hän haluaa kuitenkin tanssihäät =)

Valitse tarpeeksi helpot biisit joilla aloitatte, sellaiset jossa rytmi on TODELLA selkeä ja aluksi vaikka vaan kävelette musiikin tahtiin tai niin et sä lasket ja jossain vaiheessa lopetat laskemisen ja katsot jatkaako mies kävelyä tahdissa vai ei. Siitä se sit lähtee.

Yhteistyössä