voiko opintotukea ja kotihoidontukea saada samaan aikaan ?

• Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
v
Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja ei:
Ei voi saada, joka raja se äitienkin pummailussa on.
mitä pummailua tuossa on? en ymmarra.
Totta kai voi saada. Miten niin pummailua? Kotihoidontukea saa, kun lapsi ei ole _kunnallisessa päivähoidossa_. Se on sitten ihan perheen asia, että miten hoito on järjestetty kunnallisen päivähoidon ulkopuolella. (Yksityisen päivähoidon tuki on sitten vielä olemassa, jos perhe valitsee yksityisen päiväkodin tai päivähoitajan.)

voivoivoivoivoivoivoi
Alkuperäinen kirjoittaja kela:
Ei voi saada. Olen kelassa töissä ja tiedän.
Huoh, kyllä vaan voi saada. Käyppä sinä kelassa töissäoleva vaikka katsomassa ihan teidän nettisivuilta mitä siellä lukee niin osaat säkin hoitaa sitten työsi oikein etkä neuvo enää asiakkaita väärin.

mie
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Totta kai voi saada. Miten niin pummailua? Kotihoidontukea saa, kun lapsi ei ole _kunnallisessa päivähoidossa_. Se on sitten ihan perheen asia, että miten hoito on järjestetty kunnallisen päivähoidon ulkopuolella. (Yksityisen päivähoidon tuki on sitten vielä olemassa, jos perhe valitsee yksityisen päiväkodin tai päivähoitajan.)
Paitsi et sosiaalietuuksien saajille se ei ole selviö. Esim työttömyysturvasta vähennetään kht...

Alkuperäinen kirjoittaja kela:
Ei voi saada. Olen kelassa töissä ja tiedän.
Sä et voi oikeasti olla Kela:n täti jos tiedät jotain!

:attn: Sinoot huijari :D :ashamed:

:ashamed: anteeks :ashamed:

Viime viikkoisen jälkeen minulla ei oikeasti ole enää mitään Kela:a vastaan! Huippu paikka, meinasin viedä kukkiakin. :D

Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
tottakai voi saada. Minäkin sain kun olin opiskelija. Kelalata vielä sanottiine ttä on ihan laillista. kunhan vain joku hoitaja lapsella on, eihe soita sinen ja kysy onko se mummi siellä.
No eivät varmasti soita :LOL:

Kyllä mäkin oon saanut molempia yhtäaikaa ilman mitään kyselyitä...

v
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Paitsi et sosiaalietuuksien saajille se ei ole selviö. Esim työttömyysturvasta vähennetään kht...
No jos sosiaalietuuksien kanssa on enemmänkin tekemisissä, tietää mikä tuki tai korvaus vaikuttaa mihinkin, mikä lasketan mihinkin mukaan ja mitä taas ei oteta jossain tilanteessa huomioon.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Niin on,mutta opintotuki onkin eri asia,jos on hoitja. myös opiskelija itse voi olla hoitaja, joitakin opintoja kun voi suorittaaesim netin kautta ja käydä vain luennoilla

Rahina
Huomaa sitten seurata verotietojasi aina välillä kun nostat samaan aikaan noita kahta tukea. Mulle lykkäsivät aikoinaan 300? mätkyä, vaikka opintotuki ja kotihoidontuki oli ainoat tulot. Kyllä oli hankala saada ne rahat joulun alla kasaan.

Yhteistyössä