voiko olla..

• Viestiketjun aloittaja hömhöm
  • Ensimmäinen viesti
hömhöm
Kun oon kuullut että yks raskauden oire saattaa olla nenän tukkoisuus? kuinka aikaisin kyseinen oire alkaa, jos teillä on siis ollut. mulla menossa kp 25/27-32 ja viikon ollut jo nenö tukossa,ei muuten mitenkään flunssainen olo. voisko olla raskausoire jo nyt?

ap
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä näitä törppöjä oikein sikiää? Nenän tukkoisuus on oire nuhasta, ei raskaudesta! Ellet sitten ole harvinainen nenäodottaja :eek:
No varmaan sitte oon. :D jostain mä vaan kuulin että raskaus saattaa turvottaa noita limakalvoja että siitä johtuis. tiedä sitte.

Juu, näin voi olla. Mulla molemmissa raskauksissa nenä oli koko ajan enemmän tai vähemmän tukossa kyllä. En kyllä osaa sanoa missä vaiheessa alkoi :) Mutta yks alkuraskauden oire molemmista oli lämmöt koholla, 37,1 tai 37,2. Ekan kanssa lämmöt oli koholla monta kuukautta, toisen kanssa vain alussa.. Eli hassua "flunssaa" on molemmat mulle aiheuttaneet :D

Kyllä mulla oli nenän tukkosuus yks oire, muita oli maku ja hajuaistin herkistyminen, yöpissat, jne. Testin pääsin tekemään vasta rv 11, vaikka "tiesin" jo ennen menkkojen poisjäämistä että oon raskaana.
Tosin kaiken maailman oireita voi tietysti tulkita raskausoireiks jos haluaa tulla raskaaks.

ap
Näinhän se on, yritän nyt olla analysoimatta liikaa näitä mun "oireita" mutta tää nenän tukkoisuus on ihan varmasti juttu mitä en kuvittele :D oli sitten raskaudesta tai ei, muutaman päivän päästähän tässä pääsee testailemaan ja sitte on taas toivottavasti viisaampi. :D

Mulla kolme raskautta takana ja kyllä vaan, nenu on ollu tukkonen alusta loppuun joka kerta. Neuvolassa kerran kysyinki asiasta ja meinasivat että se on ihan normaalia raskaana ollessa että limakalvoja turvottaa ja tästä johtuu. Kiva sitten vielä siihen lisäksi se että raskaana jotenkin herkistyn meidän kissoille ja on vielä enemmän nenä tukossa jos ei imuroi melkeen joka päivä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mistä näitä törppöjä oikein sikiää? Nenän tukkoisuus on oire nuhasta, ei raskaudesta! Ellet sitten ole harvinainen nenäodottaja :eek:
olen ollut joka kerta nenäodottaja. Ei nyt eka raskausoire, mut ärsyttävä kyllä. Huulet on kuin hiekkapaperia, kun pitää vaan suun kautta puuskuttaa.

Yhteistyössä