voiko olla vakavaakin??!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myy

Vieras
Lapsi 2,5vuotta. Puhe on "robottimaista",siis puhe on tasaista, eikä siinä ole eri sävyjä.Ei osaa vastata kysymykseen, kuin kyllä tai ei. Monesti toistaa kysymyksen, eikä vastaa siis ollenkaan. Toisena päivänä pukeminen onnistuu, toisena ei edes housuja jalkaan. Ei osaa laittaa takkia päälle, vaikka kuinka olen neuvonut. On aika hiljainen ja toisinaan poissa oleva. Leikkejä ei oikein ole kun lelujen tiputtelu ja tavaran kiposta toiseen "kaato". Leikkii myös autoilla, mutta yleensä auto ajaa seinällä tai tipahtelee pöydältä lattialle. Yksi hasu piirre on, että hän on molempi kätinen :)
Kasvu ja motoriikka ovat ok.

Sori, että näin pitkäks venähti!!!!

Noin pienen ei tarvitse takkia osata pukeakkaan. Moni ei saa vielä edes housuja tai paitaakaan. Se että joskus saa paidan ja joskus ei, voi olla vain, ettei sillä toisella kerralla huvita laittaa itse.

Kenen kanssa lapsi leikkii? Jos aina leikkii yksin, toi leikki kuulostaa ihan normaalilta tylsältä leikiltä, jota leikitään kun ei keksitä muutakaan.

Puheesta en osaa sanoa, kun itse olen vain tyytyväinen, että oma sananikäinen puhuu, enkä ole kauheasti ajatellutkaan, että pitäisi olla sävyjä. Mutta siitä olisin huolissani, jos lapsi ei tunteita muutenkaan näytä.

Sen kummemmin syyarvauksia esittämättä - kuvailemasi "oireet" ovat kyllä ehdottomasti aihe ottaa yhteys neuvolaan ja mahdollisesti sitä kautta mennä lähetteellä neurologisiin tutkimuksiin. Mistään vaarallisesta ei varmastikaan ole kyse.

voisko olla kuulossa tai näössä vikaa,,kuulo sen takia koska ei puhu,ei voi oppiapuhumaan jos ei kuule ja kun joudut toistamaan..ja näkö siksi ettei pysty kehittämään leikkiä koska lelut ns hyppii tai hävii...

voihan olla kaukaa haettua mutta muita vaihtoehtoja joita tulee mieleen on autismi ainkin jokin asteinen tai sitten jokin muu.....soita vaikka neuvolaan tai lääkärille aikaa jospa saisitte lähetteen lastenneurologille tai jollekkin muulle

Ole lapse hoitaja. Eli lapsi leikkii ryhmässä. Näössä, tai kuulossa en usko olevan vikaa. Tämä asia on vaivannut jo n. puoli vuotta. Minulla on myös kaksi saman ikäistä lasta hoidossa ja he ovat huomattavasti reippaampia.. Mutta jokainen lapsihan on erilainen. Voisikohan vanhempien ikä vaikutta lapsen käytöseen lapsen äiti on 45 v ja isä 56v.

Alkuperäinen kirjoittaja myy:
Ole lapse hoitaja. Eli lapsi leikkii ryhmässä. Näössä, tai kuulossa en usko olevan vikaa. Tämä asia on vaivannut jo n. puoli vuotta. Minulla on myös kaksi saman ikäistä lasta hoidossa ja he ovat huomattavasti reippaampia.. Mutta jokainen lapsihan on erilainen. Voisikohan vanhempien ikä vaikutta lapsen käytöseen lapsen äiti on 45 v ja isä 56v.

Kyllä sinun hoitajana tulisi tietää miten toimia ja tulisi tietää sekin, ettei vanhempien ikä liity tähän.

Veisin kyllä asiaa eteenpäin,neuvolan kautta varmaan parhaiten asia etenisi. Mieleen tuli kuvailemastasi tuo autismin tai aspergerin kirjo, mutta hyvä kun olet itse lapsen tilanteen húomioinut niin saat varmasti apua/tutkimuksia hänelle. Sekin on etu, että lapsi on vielä pieni ja saa apua jos sellainen diagnoosi jostain tulee,että tarvitsee apua/tukea kehitykseen. Tsemppiä!! :)

Alkuperäinen kirjoittaja c:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:

Kyllä sinun hoitajana tulisi tietää miten toimia ja tulisi tietää sekin, ettei vanhempien ikä liity tähän.

Tätä ikä juttua ajattelin, kunvanhemmat ovat ikäisekseen hyvin vanhan oloisia ja rauhallisia "vanhuksia".

Osa kuvailluista piirteistä on ihan tavallista tuon ikäiselle lapselle esim. pukeminen ja molempi kätisyys ja osa ei. Autismin suuntaan nuo asiat viittaa ja varmaan olisi hyvä ohjata vanhempia hakemaan apua ja neuvoja esim. neuvolasta.

Yhteistyössä