Voiko olla totta velkajärjestelystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
meillä on uusperhe, naimisissa oltu kuusi vuotta. Minulla on entisestä liitosta kaksi lasta, jotka ovat asuneet meidän kanssa. Nyt mies on pelannut itsensä kamaliin velkoihin ja sanoo että hänellä on esittää velkaneuvojan tekemä laskelma kuinka paljon olen hänelle velkaa minun lasteni asumisesta täällä. Eli vaatii siis maksamaan kuuden vuoden ajalta hänelle jotain. Ja koko ajan olen maksanut lapsista kaiken, mies on maksanut asuntolainan kyllä kun minä ruuat. Voinko todellakin joutua jälkeenpäin maksumieheksi tämmöisestä?

No et todellakaan ole mitään velkaa. :D Mies taitaa vaan hakea helppoa ulospääsyä veloistaan jotka on itse aiheuttanut. Oletko sinä tosiaankin nähnyt sen velkaneuvojan tekemän laskelman?

Jos olette menneet naimisiin kun sulla on jo olleet lapset ja mies on tiennyt niistä niin silloinhan hän on suostunut "elättämään" myös ne. En usko että voisit joutua maksamaan hänelle mitään, mutta kannattaa ottaa yhteyttä asianajajaan.

Et voi joutua maksumieheksi. Mieti nyt mitä tästä eteenpäin. Et voi jäädä tuollaiseen suhteeseen enää asumaan. Miehellä pelihimo ja nyt meinaa sulla maksattaa omat pelivelat.

Ei ole mahdollista. Lainkin mukaan avioliitossa ihmisillä on keskinäinen "elatusvelvollisuus" eli molempien pitää huolehtia toisen pärjäämisestä.
jos mies on mukisematta maksanut "kulut" vuosia, ei auta valittaa jälkeenpäin, hänellähän on kuitenkin omaisuuttakin ilmeisesti enemmän , oliko talo hänen?

Kaikkee sitä keksitään ja voi yrittää, ei varmasti oikea velkaneuvoha tuollaisia päästele!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Et voi joutua maksumieheksi. Mieti nyt mitä tästä eteenpäin. Et voi jäädä tuollaiseen suhteeseen enää asumaan. Miehellä pelihimo ja nyt meinaa sulla maksattaa omat pelivelat.

tätä kannattaa oikeasti ajatella

Yhteistyössä