Voiko olla sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätietoinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätietoinen

Vieras
Lämpö koholla, alavatsaa juilii ja kaikki itkettää. Ahdistaa, josko olenkin raskaana? Nippa nappa täysi-ikäinen olen. Ehkäisypillereitä olen käyttänyt, yhtään en ole tästä liuskasta unohtanut ja säännöllisesti olen ottanut. Eihän siihen kai ole kuin jotain prosentin luokan mahdollisuus, mutta jotenkin on vaan sellanen tunne. Pelottaa. Viikonloppuna pitäisi kuukautisten alkaa. Jos eivät ala, niin mitä ihmettä minä sitten teen.. Poikaystävä olisi kyllä varmaan tukena, mutta silti. Tulisi aika kiire kasvaa äidiksi, ehtiikö 9 kuukaudessa muuttumaan ehjäksi ihmiseksi, kokonaiseksi naiseksi joka on valmis kantamaan vastuun elämänalusta?

Mun mielestä ne raskausoireet ainakin mulla on alkanut vasta sitten, kun kuukautiset on jo myöhässä.

Jos olet raskaana, niin ei 9 kuukaudessa ehdi kasvaa ehjäksi, mutta äidiksi kylläkin, jos vaan haluaa. Koko elämän aikana ei ehdi kasvaa äidiksi. Onneksi et jäisi yksin. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Mun mielestä ne raskausoireet ainakin mulla on alkanut vasta sitten, kun kuukautiset on jo myöhässä.

Jos olet raskaana, niin ei 9 kuukaudessa ehdi kasvaa ehjäksi, mutta äidiksi kylläkin, jos vaan haluaa. Koko elämän aikana ei ehdi kasvaa äidiksi. Onneksi et jäisi yksin. :hug:

Tuolla kuumeilijoiden palstalla kävin oireita vakoilemassa ja ahdistuin kahta kauheammin, kaikenlaista vihlontaa ja nuhaa on ollut ja lisääntynyttä valkovuotoa jne. En todella yhtään tiedä mitä teen jos ne kuukautiset eivät ala. Tai tiedän, että lastani en voisi tappaa tai antaa pois, mutta miten selviän ja miten taloudellisesti pärjää, niin se pelottaa ja kovaa.

Kyllä sitä pärjää. meillä oli miehen kanssa lapsi ihan pieni, ja minä olin kotona ja mies oli sivarissa ja sai sitä päivärahaa. Sithän saa kaikkia asumistukia. Kyllä niillä kuitenkin pärjää, muttei ehkä niin kauheasti rikastu.

Ihmiset tuntee kaikkia vihlontoja ja nuhajuttuja, kun toivovat kovasti.

Varaudu siihen, että vaikka hassulta tuntuu, niin kun ne kuukautiset alkaa, niin voi sit tuntua vähän tyhjältä, vaikkei edes lasta halua.

Se munasoluhan putkahtaa hedelmöitettäväksi kierron keskivälissä. Sitten se kiinnittyy siellä ja siihen menee se kaksi viikkoa, minkä takia istukkahormooniakin erittyy sitten vasta, kun menkat on myöhässä.

Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:
Se munasoluhan putkahtaa hedelmöitettäväksi kierron keskivälissä. Sitten se kiinnittyy siellä ja siihen menee se kaksi viikkoa, minkä takia istukkahormooniakin erittyy sitten vasta, kun menkat on myöhässä.

KIITOS! Jo helpottaa. Ehkä ei ole vielä syytä panikoida, panikoidaan sitten vasta viikonlopun jälkeen jos ei menkkoja kuulu. Kyllähän ne varmaan kuuluu. Pakkohan niiden on.

Mä uskoisin, että et ole raskaana. Mulla ainakin on silloin,kun olen ollut raskaana niin ennen menkkoja sellanen tosi mitätön olo... vaikee kuvailla, mut ku just ennen menkkoja on jos jonkinmoista oiretta, niin silloin ei oo niitä mitään ollut. Sitten vasta noin viikolla 6 on alkanu kaikenlaiset raskauteen liittyvät oireet. Mutta heti vaan teet testin ku menkkojen pitäisi alkaa! Pääset pelosta! :hug:

No sua voi lohduttaa, että mulla on jo monena kuuna ollu ihan varmasti (?) vaikka mitä raskauteen viittaavia oireita ja toiveita on noussu ...ja totta kai sitten kun toiveet nousee, sitä ajattelee enemmän ja ajatuksen voimalla siirtää menkkojen alkua. Oikeesti: ihminen pystyy pelkällä ajatusvoimalla vaikka mihin.

Mutta joo, joka tapauksessa: joka kuukausi mulla on menkat noista oireista huolimatta alkaneet. :(

Yhteistyössä