Voiko olla niin, ettei karppaus vaikutakaan painoon laskevasti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kilot

Vieras
Mielestäni olen tehnyt kaikki niin kuin pitäisi ja painoa on tullut vaan lisää, kun olen lukenut, että muilta tippuu tyyliin kiloja ekoilla viikoilla. Mä olen vaan saanut painoni kasvamaan kahdella. Kannattaako siis jatkaa? Mikä nyt oikein voi sitten mättää? Hiilarit olen pyrkinyt pitämään 20-30g, rasva pyörii 120-150 ja proteiini noin 90.

Todennäköisesti teet jotain väärin. Proteiinia syöt hieman paljon. Paljonko sulla on ylipainoa? Jos on paljon voi olla että saat liian vähän energiaa, ja rasvaa pitäisi lisätä. Tai sitten ketoosi ei vaan sovi sulle ja voit kokeilla hiilareitten nostamista hieman (vaikka 50 g).

Mitä kaikkea olet syönyt? Muista välttää makeutusaineita ja kofeiinia ketoosilla.

oletko laihduttanut paljon ennen tätä karppausta? jojoillut tai kitukuureillut? jos kyllä niin sitten saattaa olla, että kestää hetken ennen kuin alkaa karppaamalla laihtumaan, elimistö ensin korjaa itseään ja sitten alkaa vasta laihtuminen. tiedän esim. yhden joka alkoi laihtumaan vasta vuoden karppaamisen jälkeen, mutta sitten laihtuikin tosi nopealla tahdilla.

Tai sitten ota mittanauha käteen, se voi kertoa eri tuloksia. Ite oon karpannu n3 vk ja eka tuli 2kg lisää sit se + 1 kg lähti, olin jo luovuttamassa kun ei tapahdu mitään, mutta vyötärö on pienentynyt 4 cm jaksaa jatkaa. vaikkakaan laihtuminen ei ollut ainoa syyni ryhtyä karppaajaksi.

Todennäköisesti teet jotain väärin. Proteiinia syöt hieman paljon. Paljonko sulla on ylipainoa? Jos on paljon voi olla että saat liian vähän energiaa, ja rasvaa pitäisi lisätä. Tai sitten ketoosi ei vaan sovi sulle ja voit kokeilla hiilareitten nostamista hieman (vaikka 50 g).

Mitä kaikkea olet syönyt? Muista välttää makeutusaineita ja kofeiinia ketoosilla.

Miksi makeutusaineita ja kofeiinia pitää välttää? Mulla ainakin paino tippuu vaikka käytän molempia, runsaasti.

ymppää karppaukseen uus ihastus, nii jo alkaa kilot karisee kun ei ei huumassa muista/tarvi syödä

Tuo toimii hyvin! Toinen hiton tehokas on työpaikkaruokala jossa on tarjolla vain peruna/riisi/pasta-ruokia ja kaikki kalat kuorrutettu korppujauholla, lihat vehnäjauhokastikkeessa ja salaatin seassa joka päivä cocktailhedelmiä. Eipä tule juuri päivisin syötyä.

Kuinka paljon sä ap painat? Jos painat alle 100 kg, on tuo proteiinimäärä liian suuri. 1g/painokilosi on sopiva.

kertokaa nyt en jaksa googlettaa. onko nuo siis suositeltavat gramma suhteet prot. hh rasva???

paljonko tullee kaloreita päivässä? siitähän se laihtuminen on kiinni

Ok, eli proteiinimäärä taitaa olla liikaa. En sitten kyllä enää keksi miten syödä tarpeeksi rasvaa ilman, että kyytipoikana tulee proteiinia. Ylipainoa olisi sellainen 10-15 kg. Eikä ole myöskään sentit lähtenyt ainakaan vyötäröstä. Enkä ole jojoillut tai painoani innokkaasti aikaisemmin pudottanut.

[QUOTE="piitu";23213009]kertokaa nyt en jaksa googlettaa. onko nuo siis suositeltavat gramma suhteet prot. hh rasva???

paljonko tullee kaloreita päivässä? siitähän se laihtuminen on kiinni[/QUOTE]

Kyllä ne on, mutta aloittajalla on liikaa prodea tuossa.
Rasvan "suositus" on 100-200g, prodea 1g/painokilo ja hiilarit sitten suuntauksen mukaan. Ketokarpeilla alle 20, alakarpeilla alle 50 ja hyväkarpeilla alle 100.

Totta kai voi olla niin, ei se kaikille toimi. Kokeilin kahdesti kuukauden ajan, ja kummallakin kerralla lihoin kolme kiloa. Fanaatikot tietysti väittävät että tein jotain väärin koska eihän se voi olla mahdollista että vhh ei sovi kaikille.

[QUOTE="piitu";23213180]mihin ihmeeseen noin suuri rasvan määrä perustuu?? missä muodossa te sitä noin paljon edes vedätte kun hiilaria on niukasti?[/QUOTE]

No onhan sitä energiaa jostain pakko saada! Ja liika proteiini käyttäytyy kuin hiilari elimistössä joten rasva on ainut vaihtoehto. Ja kun keho saa paljon rasvaa suostuu se luopumaan omista rasvavarastoista :D

mulla meinaa aina mennä nuo protskut liian korkealle, eli kertokaa kiltit ja kokeneemmat käytännössä miten saatte protskut pysymään alle 60/vrk!!! siis itse.

Karppaus-infon sivuilla löytynee tarkemmin tietävää väkeä...jos painat vaikka 100kg, ei silloin riitä tavoitekilon proteiinit, eikä varsinkaan ALLE tavoitemäärän.

Jos epäilet syöväsi liikaa proteiinia, lautaselle lisää kasviksia + voita/ oliiviöljyä eli lisäät rasvaa.

mulla meinaa aina mennä nuo protskut liian korkealle, eli kertokaa kiltit ja kokeneemmat käytännössä miten saatte protskut pysymään alle 60/vrk!!! siis itse.

Et syö mitään kevytjuttuja, vaan kaikki liha yms täysirasvaisena. Kasviksia paljon, juustoja yms kohtuudella. Maitotuotteet muutenkin voi jumittaa monella, ja Suomessa kaikki rahka yms on liian vähärasvaista-suhteessa siis liikaa proteiinia. Sitten vaan rasvoja luonnolisista jutuista: Oliiveja, avokadoa, manteleita, öljyjä, voita. Ihan helposti saat prodet sinne 60-70 kohdille.

kuulun kyllä karppaus.infonkin sivuille mutta täällä mielestäni selkeämpää kirjoittaa...

syön pääsääntöisesti voissa paistettua broiskua/ porsaanfilettä ja herkkusieniä salaatin kera, munia eri muodoissaan, partaukkoa ja siinäpä se sitten oikeastaan onkin.

silti ruokakulman/finellin mukaan protskut nousevat liikaa :(

en käsitä...toisaalta jos jätän partaukon vähemmälle niin alan saamaan liikaa hiilareita...
tämä on oikeasti vaikeampaa kuin ajattelinkaan, ei niinkään karppaus vaan tämä laskeminen!! ja ylipainoa on reilut 30 kg

Uusimmat

Yhteistyössä