Voiko olla jotain haittaa vauvalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
jos raskauden aikana paino alkaa tippumaan? Eli tarkoitan kun olen nyt rv 33 ja kiloja tullut noin 10kg ja siitä vähän harmissani rupesin liikkumaan päivittäin enemmän ja jätin suurimman osan herkuista pois. Normaalia ruokaa syön tavalliseen tapaan. Paino on nyt viikossa tippunut 0,5-1,0kg, ei kai vauva kärsi tuosta mitenkään jos paino tippuu? Tarkoitukseni ei ole tosiaankaan laihduttaa vaan painon pysyä kurissa tai nousta vain vähän...

jos sä syöt muuten terveellisesti ja monipuolisesti(siis että saat kaikki vitskut ja ravintoaineet jne ..niin ei pitäis olla. Ainoastaan jos syö liian niukasti ja tieten tahtoen huonosti niin sitten).
Eipähän jää ainakaan oletettavasti synnytyksen jälkeen niin paljon.

Määrittele herkku.
Jos jätät sokeri- ja rasvapommit pois, ei kai haittaa, etenkään jos liikunta ei ole mitään tehorasvanpolttohommaa. Mutta jollekin herkku on esim. jugurtti tai juusto, jollekin munkkipossu - tajuat varmaan pointin.

joo siis herkuilla tarkoitan just kaikkea munkeista karkkeihin, varsinkin suklaata :) Syön toki niitä edelleenkin mutta paljon vähemmän. Enkä tosiaan liiku kuin normaaleja vaunu lenkkejä esikon kanssa, eikä se vauhti päätä huimaa kun tuolla lyllerrän :) Aikaisemmin en oikein liikkunu ku kerran kaksi viikossa pidempiä lenkejä mut nyt oon ottanut tavaksi joka päivä kävellä vähintään nelisen kilometriä.

Ei haittaa vaikka paino putoiskin, kunhan syöt oikeaa ruokaa monipuolisesti ja terveellisesti. Laihduttaahan ei saa. Ja kyllä se vauva ravintonsa jostakin ottaa vaikka paino hiukan putoiskin, onhan monia, joilla paino putoo reippaasti pahoinvoinnin takia raskausaikana, eikä pysty syömään edes kunnolla, silti syntyy aivan normaali ja terve vauva.

No niinku edellisetkin jo sano: ei siitä sinänsä mitään haittaa ole jos syöt edelleen terveellisesti. Mulla teki paino saman homman (alko laskeen), kun aloin tarkkailla syömisiäni ruokavaliohoitoisen raskausdiabeteksen takia. Parempihan se vaan on, että ei mätä niitä herkkuja naamariin ja liikkuu sopivasti :)

Yhteistyössä