Voiko olla 2 eri vatsatautia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä eilen 2 v tuli kuumeeseen, päivällä oksens (tosin ihan vähän vaan ja pelkkää vettä) heti oksun jälkeen kuume oli tiessään ja oli ihan pirtsakkana? Leikki ja jopa söi ruokaa. Illalla sit taas kuume nousi mut söi kyllä ihan hyvin eikä enää oksentanut. Tänään sit mies ripuloinut koko päivän ja kuulemma ihan vetistä tulee. Oksentanut 2 kertaa.. nyt kuumettakin mut eionneks paljon. Mietin, voiko olla sama tauti? eikö lapsilla tuu yleensä kaikki taudit pahempana kuin aikuisella? Itsellä ei oo mitään, ainakaan vielä :o

Voi olla sama tauti. Meillä on yleensä käynyt koko perheen läpi ja jokaisella jokseenkin erilaiset oireet. Toiselle tulee jotain, toiselle ei. Yhdellä ollut lievä, toiselle tosi voimakas. Viimeksi meillä isompi lapsi sairasti voimakkaammin kuin nuorempi, jolla tauti oli TODELLA lievä, mun mies voimakkaammin kuin minä, jolla homma jäi kerran kakomiseen (ei oksennusta kuitenkaan) ja yön kestäneeseen pahaan oloon.

[QUOTE="vieras";27897189]Mahataudit ainakin on meillä ollut vanhemmilla paljon pahemmat kuin lapsilla, silloin kun meihin tarttunut.[/QUOTE]

Itse asiassa yleensä näin myös meillä. Rajumpia, mutta lyhytkestoisempia. Muksuilla on kevyempi versio, mutta pidempikestoinen.

Yhteistyössä