Voiko olka kahdessa paikkaa ns. vakituisena?

  • Viestiketjun aloittaja Paikanvaihto mielessä
  • Ensimmäinen viesti
Paikanvaihto mielessä
Eli onko se mahdollista, että ottaa omasta työstä "virkavapaata" ja ottaa siks aikaa vakkaripaikan vastaan toisaalla? Ajatuksena siis, että jos se toinen työpaikka ei olekaan sitä mitä ajatteli, niin vois sit palata kuitenkin vanhaan takaisin...
 
vierailija
Itse ottaisin virkavapaata ainakin sen toisen paikan koeajalle, jotta saa varmasti paikan.
Irtisanomisajasta en osaa sanoa mitään, on varmaan sovittavissa ja voihan ottaa vaikka pitämättömiä vuosilomia irtisanomisajalle jos niitä siis on jäljellä.
 
vierailija
Itse ottaisin virkavapaata ainakin sen toisen paikan koeajalle, jotta saa varmasti paikan.
Irtisanomisajasta en osaa sanoa mitään, on varmaan sovittavissa ja voihan ottaa vaikka pitämättömiä vuosilomia irtisanomisajalle jos niitä siis on jäljellä.
Lomia ei niin vaan oteta, vaan työnantaja päättää asiasta. Tämä on yleinen väärinkäsitys, että lomat saisi automaattisesti pitää ja niillä kuitata hankalat työvelvoitteet.
 
vierailija
Kyllä kai periaatteessa mutta miten olet ajatellut irtisanomisajan nykyisessä paikassa jos päätät siirtyä töihin toiseen paikkaan?
Hups! Olen unohtanut koko aloitukseni! Niin, siis eikö "virkavapaalla" voi sanoa itseään irti niin, että se aika sisältyy siihen palkattomaan aikaan (kvtes)? Mulla tosin ei ole hätää, kun voin pitää sitten vaikka vanhoja kertyneitä vosilomia vaikka kuukauden putkeen, jos vaan työanatajalle sopii, joten irtisanomisajan kai voi silläkin kuitata?
 
Hups! Olen unohtanut koko aloitukseni! Niin, siis eikö "virkavapaalla" voi sanoa itseään irti niin, että se aika sisältyy siihen palkattomaan aikaan (kvtes)? Mulla tosin ei ole hätää, kun voin pitää sitten vaikka vanhoja kertyneitä vosilomia vaikka kuukauden putkeen, jos vaan työanatajalle sopii, joten irtisanomisajan kai voi silläkin kuitata?
Se pitää kysyä työnantajalta.
 
vierailija
Voi ottaa vakipaikan vastaan ja virkavapaalta ei tarvi palata takaisin. Mut jos työnantaja saa tietää tästä (kumpikaan) niin saattaa olla lähtökuopissa samantien, molemmissa.
Mutta jos saat sovittua asian nykyisen työnantajan kanssa, niin ei ongelmia.
 
vierailija
Riippuu mitä työsopimuksessakin sanotaan. Siellä voi olla kilpailukielto-ehto tai jotain, mikä estää tuon. Jos kuulut liittoon, niin suosittelen varmistamaan asian liiton lakimieheltä.
 

Yhteistyössä