Voiko oksennustauti tarttua uudestaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelkää

Vieras
Lapset sairastivat viime viikolla mahataudin, nyt vasta iski itselleni, mies on vielä pysynyt terveenä. Jos mies saa saman taudin, niin voiko hän tartuttaa sen uudelleen lapsiin? Eli voiko se tarttua uudestaan, jos on vasta sairastanut?

meillä ei oo kyl koskaan tullut sama vatsatauti heti perään uudelleen eli vaikka on käynyt kaikki läpi niin toiset eivät ole uudelleen sairastuneet ja tosiaan näitä vatsatauteja on vuosien saatossa ollut....

Alkuperäinen kirjoittaja meillä;23633684:
meillä ei oo kyl koskaan tullut sama vatsatauti heti perään uudelleen eli vaikka on käynyt kaikki läpi niin toiset eivät ole uudelleen sairastuneet ja tosiaan näitä vatsatauteja on vuosien saatossa ollut....

Peesi. Sitäpaitsi on epätodennäköisempää, että se tarttuisi isästä lapsiin, lapset eivät varmaan joudu vaihtamaan petivaatteita, pesemään likaisia sankoja/vessoja tai muutenkaan pyörimään sairaan ympärillä.

[QUOTE="vieras";23633698]Peesi. Sitäpaitsi on epätodennäköisempää, että se tarttuisi isästä lapsiin, lapset eivät varmaan joudu vaihtamaan petivaatteita, pesemään likaisia sankoja/vessoja tai muutenkaan pyörimään sairaan ympärillä.[/QUOTE]

Meillä vatsataudit on pari kertaa tehneet sen uusinta kierroksen. Vatsatautipöpöthän saattaa elää pinnoilla jopa sen 2 viikkoa.

Voi se tarttua uudestaan.

Minä aloitin meidän perheessä vatsataudin sairastamisen, sitten kipeäksi tuli taapero. Olin juuri itse selvinnyt pahimmasta, vielä heikkona, kun satuin saamaan lapsen oksennusta suuhuni ja siitä lähti uudestaan. Lopuksi sairastui vielä mieskin.

Jos on huono hygienia niin tarttuuhan se uudestaan. Eli jos terveet ja sairaat käyttää samaa vessaa ja hengaa yhdessä, jos esim sänkyjä ei desinfioida, käsihygieniasta ei huolehdita, kahvoja, hanoja yms desinfioida...

Yhteistyössä