Voiko nyt jo tuntea liikkeet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv 13
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv 13

Vieras
Olen nyt vk 13 raskaana ja toista lasta odotan. Voiko tässä vaiheessa jo tuntea sikiön liikkeet? Ensimmäisessä raskaudessa ne tuntuivat ensi kertaa vasta joskus vk 17-18. Nyt välillä tuntuu pieniä muljahduksia vatsassa, voivatko ne jo olla vauvan potkuja? Ei kai...

Voi tuntea. Minä tunsin tokaa odottaessani. Se oli sellaista samantyyppistä kuin miltä tuntui kun joskus piti kalanpoikasta kädessä ja se kala muljahteli. Ei niitä noin pienillä viikoilla kauhean useasti tuntunut ja piti erikseen pysähtyä kuulostelemaan, mutta siitä ne sitten lähtivät vahvistumaan.

Selkeät potkut tulivat sitten myöhemmin, en pysty sanomaan koska kun tosiaan päivä päivältä liikkeet vahvistuivat.

Voi vitsit, jospa ne jo onkin sitten niitä vauvan liikkeitä :) Mulla on muuten vatsakin jo melkoinen pallo, enää ei voi raskautta peitellä mitenkään. Mies ehti jo epäilemään kaksosia, mutta ultran mukaan ihan yksi tyyppi siellä vain on.

Voi tuntea. Mä tunsin tokaa odottaessa rv 10 lähtien. Aluksi vaan istuessa, jos esim. housujen vyötärö painoi vähän mahaa, mutta aika pian sit muutenkin. Ultrassa kätilö epäili että tunnenko, mut kun pystyi sanomaan missä sikiö vipelsi vaikken ruutua nähny niin sit uskoi :D

Yhteistyössä