Voiko nykyään häiriköidä vapaasti opetuksen aikana kenenkään puuttumatta siihen?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Meillä lapsi on käynyt koulua etänä sitten viime syksyn ja täytyy sanoa että onneksi voin seurata edes kameran kautta mitä siellä tapahtuu. Opetuksesta ei tule mitään muutaman häirikön takia. Onneksi äänen tallentaminen on varsin helppoa.
 
vierailija
Aika lailla voi. Jos ei ole henkilökuntaa häirikön seuraksi, niin ei sitä voi poistaakaan luokasta. Nuo häiriköt kyllä tietävät omat oikeutensa, velvollisuuksista heillä ei ole hajuakaan. Ja yleensä heidän vanhempansa ovat vielä pahempia. Nykykoululla ei juurikaan ole mitään aseita noita häirikköjä vastaan. Ei tulisi kyseeseenkään oman kouluaikani menetelmät, missä örmy vanhempi miesopettaja saattoi ottaa niitä pahimpia paidan kauluksesta kiinni ja vähän ärjäistä niin, että ne tarkiksellekin päätyneet hiljenivät ja tottelivat. Nykypäivänä tuollainen opettaja olisi oikeudessa ja Nico-Petterille joutuisi makselemaan korvauksia. Oman lapsen luokalta saivat häiriön siirrettyä monen vuoden urakalla erityisluokalle erityiskouluun siinä vaiheessa, kun edessä olisi ollut myöskin toisen luokan tuplaaminen, kun tuli ensimmäistä tuplaamaan lapseni luokalle ja lastensuojeluakin oltiin vetämässä kai mukaan. Lapsen vanhemmat olivat siihen saakka sitä erityisopetusta vastaan.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
Kyllä voi ainakin mun lapsen luokalla. Kaks häirikköö karkailee repii kirjoi huutaa ja mekastaa. Tarkkikselle kuuluisivat. Sillonku mä oli alasteellaa jo olin tarkkiksella ku kaikki seikkailut kiinnosti enempi. Noh siellä oli sitten mies ope joka vei meidät bändi kämppään ja huus kurkku suorana se oli ääni eristetty. Nosti seinälle. Siis tämä jos oltiin hölmöilty. Eikä meillä tullu mieleenkään valittaa siiitä kelleen. Se joskus jopa rupes naurattaan. Kyllä kouluihin pitää saada kuri ja järjestys. Ja saa korottaa ääntään ja poistaa luokasta. Häiriköimästä muita. Tai sitten sinne bändikämppään ;)
 
Kyllä voi ainakin mun lapsen luokalla. Kaks häirikköö karkailee repii kirjoi huutaa ja mekastaa. Tarkkikselle kuuluisivat. Sillonku mä oli alasteellaa jo olin tarkkiksella ku kaikki seikkailut kiinnosti enempi. Noh siellä oli sitten mies ope joka vei meidät bändi kämppään ja huus kurkku suorana se oli ääni eristetty. Nosti seinälle. Siis tämä jos oltiin hölmöilty. Eikä meillä tullu mieleenkään valittaa siiitä kelleen. Se joskus jopa rupes naurattaan. Kyllä kouluihin pitää saada kuri ja järjestys. Ja saa korottaa ääntään ja poistaa luokasta. Häiriköimästä muita. Tai sitten sinne bändikämppään
Omien lasteni kouluissa häiriköt lähtee erityisluokille. Ilmeisesti alueemme erityisopetusta tarjoavissa kouluissa on kapasiteettia ottaa näitä lapsia vastaan. Tilanne kouluissa näyttää eriarvoistuvan melkoisesti. Se näkyy myös arvosanoissa.
 
vierailija
Kyllä siihen häiriköintiin puututaan annettavissa olevien resurssien puitteissa. Monissa kouluissa pienluokkien oppilasmäärät paukkuvat ylimitoitetusti, mikä väistämättä tarkoittaa sitä, että tukea tarvitsevia lapsia laitetaan tavallisille luokille joko avustajilla tai ilman. Moni koulunkäyntiavustajakin on työuupumuksesta kärsivä jos myös opettajakin mutta miettikääpä koululaisia ja heidän jaksamisia. Ei se ole erityislapsellakaan helppoa saati normikoululaisella mutta paljon on koulumaailmassa asiat muuttuneet. Huonoon suuntaan.
 
vierailija
Omien lasteni kouluissa häiriköt lähtee erityisluokille. Ilmeisesti alueemme erityisopetusta tarjoavissa kouluissa on kapasiteettia ottaa näitä lapsia vastaan. Tilanne kouluissa näyttää eriarvoistuvan melkoisesti. Se näkyy myös arvosanoissa.
nojoo täällä vaan ei niin tapahdu. sanotaan vaan rauhotu rauhotu. pitäis saada takas kuria kouluun. joo olin itsekkin rosvo roope mut mut siirettiinkin. kaikesta säästetään ja tässä tulos
 
vierailija
Omien lasteni kouluissa häiriköt lähtee erityisluokille. Ilmeisesti alueemme erityisopetusta tarjoavissa kouluissa on kapasiteettia ottaa näitä lapsia vastaan. Tilanne kouluissa näyttää eriarvoistuvan melkoisesti. Se näkyy myös arvosanoissa.
Suunta on integroida kaikki samaan. Ei oteta huomioon, että siellä erityisluokalla on myös lapsia, jotka tarvitsevat rauhaa ja hiljaisuutta oppiakseen. Kaikki eivät suinkaan ole häiriköitä. Sinne tungetaan nykyään kaikenlaiset yhteen ja samaan, aikaisemmin oli erikoisluokkia, missä otettiin huomioon syy olla luokalla.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
Suunta on integroida kaikki samaan. Ei oteta huomioon, että siellä erityisluokalla on myös lapsia, jotka tarvitsevat rauhaa ja hiljaisuutta oppiakseen. Kaikki eivät suinkaan ole häiriköitä. Sinne tungetaan nykyään kaikenlaiset yhteen ja samaan, aikaisemmin oli erikoisluokkia, missä otettiin huomioon syy olla luokalla.
Kunnat päättävät itse opetuksen järjestämisestä. Jos kunta haluaa pitää erityisopetuksen erillään, niin siihen sillä on mahdollisuus.
 
Suunta on integroida kaikki samaan. Ei oteta huomioon, että siellä erityisluokalla on myös lapsia, jotka tarvitsevat rauhaa ja hiljaisuutta oppiakseen. Kaikki eivät suinkaan ole häiriköitä. Sinne tungetaan nykyään kaikenlaiset yhteen ja samaan, aikaisemmin oli erikoisluokkia, missä otettiin huomioon syy olla luokalla.
Omien lasteni koulussa häiriköt laitetaan erityisluokille. Ne, joilla on oppimisvaikeuksia tai tarvitsevat enemmän apua (mutteivät häiritse muita), saavat tukea luokassa olevilta ohjaajilta ja heidät pyritään pitämään muiden mukana kaikin mahdollisin keinoin.
Se on minusta oikein hyvä järjestely.
 
  • Tykkää
Reactions: Palstapesu

Yhteistyössä