Voiko nukahtamislääkkeelle olla "immuuni"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vieras

Vieras
Olen viimeiset pari vuotta nukkunut aika huonosti, illlalla ei uni tule ja aamulla väsyttää. Heräilen helposti, uni on katkonaista. Kerran kokeilin miehelle määrättyä nukahtamislääkettä (imovane), e i vaikutusta. Nyt sain masislääkkeet ja toista nukahtamislääkettä (zopinox) Olen ottanut sitä kahtena iltana ja valvonut ainakin tunnin lääkkeen ottamisesta. Otin tänäänkin mutta kun ei auttanut tulin tänne...

Ei aina kaikki toimi samalla tavalla kaikkiin ihmisiin...

Minuun eivät juuri pure vahvemmat unilääkkeet, mutta toisaalta kamomillatee ja rentoutuminen voivat toimia.

mulla tuo zopinox alkaa tehoata vasta n. 3 tunnin ottamisen jälkeen ja 4 tunnin ottamisen jälkeen uni tulee pakosta..... lääkäri sanoi että teho alkaa pari kolme tuntia otosta.....

ENSINNÄKIN: ZOPINOX JA iMOVANE ON SAMA LÄÄKE! eri tehdas vain. ja kyllä, nukahtamislääkkeelle voi tulla immuuniks. Sitä kannattaa ottaa "kuurimaisesti" ja mennä nukkumaan tai ainakin sänkyyn heti pillerin oton jälkeen, ja vaikka lukea vaähän aikaa, silloin ehkä auttavat paremmin!

Alkuperäinen kirjoittaja :
mulla tuo zopinox alkaa tehoata vasta n. 3 tunnin ottamisen jälkeen ja 4 tunnin ottamisen jälkeen uni tulee pakosta..... lääkäri sanoi että teho alkaa pari kolme tuntia otosta.....

Tuossa sanotaan että vaikutus alkaa 15-20 minuutin jälkeen: http://www.laakeinfo.fi/%5CMedicine.aspx?m=792&i=ORION+PHARMA_ZOPINOX

Zopinoxin vaikutuksen pitäisi kyllä alkaa 20 minuutissa. Itse sain Tenoxia (20 mg) kun oli lievä synnytyksen jälkeinen masennus ja olin valvonut viikkokaupalla (aivan zombiena)- eipä auttanutkaan, olin niin ylikierroksilla, se oli pelottavaa. Sain sitten myös mielialalääkityksen.

Alkuperäinen kirjoittaja J3N3:
ENSINNÄKIN: ZOPINOX JA iMOVANE ON SAMA LÄÄKE! eri tehdas vain. ja kyllä, nukahtamislääkkeelle voi tulla immuuniks. Sitä kannattaa ottaa "kuurimaisesti" ja mennä nukkumaan tai ainakin sänkyyn heti pillerin oton jälkeen, ja vaikka lukea vaähän aikaa, silloin ehkä auttavat paremmin!

Ei ole pakko tulla immuuniksi, saattaa olla joillekin lääkkeille "immuuni" jo alun alkaen.

Neurologini vain nyökytteli kysyttyään univaikeuksistani ja käyttämistäni lääkkeistä ja totesi, että hyvin tyypillistä adhd-ihmiselle, että juuri mikään uni- tai nukahtamislääke ei tehoa.

Erilaisia aivoja.

Juu, mutta kun mä en ole käyttänyt niitä aiemmin. Sitä imovanea otin yhden,kun kokeilin ja nyt tätä zopinoa oon syöny kolme. Enkä kyllä syö enää enempää, hirveän maun jättää suuhun, eikä edes auta :(

Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Lela-Pala-Tute:

Ei ole pakko tulla immuuniksi, saattaa olla joillekin lääkkeille "immuuni" jo alun alkaen.

Neurologini vain nyökytteli kysyttyään univaikeuksistani ja käyttämistäni lääkkeistä ja totesi, että hyvin tyypillistä adhd-ihmiselle, että juuri mikään uni- tai nukahtamislääke ei tehoa.

Erilaisia aivoja.

Hui! Onkohan mulla jotain häikkää, kun ne ei tehoa. Mielentila on nyt aika hyvä enkä ole kovin ahdistunut, että sekään ei voi olla syynä ettei nukuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Hui! Onkohan mulla jotain häikkää, kun ne ei tehoa. Mielentila on nyt aika hyvä enkä ole kovin ahdistunut, että sekään ei voi olla syynä ettei nukuta.

Ei tarvitse olla mitään "ylimääräistä" häikkää. Ihmiset vain reagoivat eri tavoin. Joku on kahvikupillisesta täpinöissään, yhdellä ei mitään vaikutusta ja joku nukahtaa. =)

Yritäpä ihan vanhanajan rentoutumista: sopivaa taustaääntä ja tieoista lihasten rentouttamista ja hengitykseen keskittymistä. Saattaa tehota, kunhan et väkisin yritä nukkua, vain rentoudut.

entä jos juttelisit lääkärisi kanssa jotta saisit toista nukahtamislääkettä?

Voishan sitä kysyä. Ja mä oon tän masislääkkeen vasta aloittanut, et voi olla kun se alkaa tehoamaan niin tämä unettomuus helpottaa samalla.

oletko muuten "väsynyt"? esim. nukuitko pitkään? oletko liikkunut tarpeeksi päivällä? entä oletko nukkunut päikkäreitä? kaikki nämä ovat asioita jotka vaikuttaa..

Tänään kävin lenkillä, mut sen jälkeen nukuin kyllä pikku päikkärit :ashamed:
Normaalisti en päiväunia harrasta. Fyysistä rasitusta en varmaan saa tarpeeksi kotiäitinä, yritän lenkkeillä 2-3 krt viikko reilun tunnin lenkin.

Yhteistyössä