Voiko nuha mennä avoihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mirjami"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mirjami"

Vieras
Minulla on ollut todella ärhäkkä nuha -vihreä paksu räkä, jota tulee paljon, nyt kohta 2 viikkoa. Torstaina kävin sh vastaanotolla poskionteloiden tutkimuksessa ja oikealla puolella oli hiukan märkää, mutta sh oli sitä mieltä, että lääkäriä ei tarvita.
No mulla on edelleen lämpöä ja vihreetä räkää ja JÄRISYTTÄVÄ pääkipu. 2x 500mg Panadol Zapp ei auttanu yhtään..

Mä oon varma,että räkä on noussu tulehduksen kerä aivoihin. Voiko olla?

No jos sun poskiontelot on turvonneetkin, niin se kipu kyllä säteilee todella kovaa ja inhottavan tuntuisesti, jopa hampaisiin ja leukouhin asti. Otsaankin usein sattuu. Kokeiles nenäkannua, niitä saa apteekista ja osta samalla pienikiteistä merisuolaa. Voit saada sillä sitä nenää ja niitä onteloita auki. Ainakin nenäonteloita ja vähän pois räkää ehkä poskionteloistakin. Siinä nenäkannupakkauksessa on hyvä ohje.

Jos nenään veden laittaminen tuntuu inhottavalta ajatukselta, niin johonkin punktioon verrattuna se on jopa hauskaa, tai siihen pääkipuun.

[QUOTE="Minna";22064460]Siis voihan se nousta otsaan..[/QUOTE]

No sitä aiemmin olisi luultavasti poskiontelotkin tosi tulehtuneet. Kipua voi tuntua otsassa ontelon kohdalla, vaikka ontelo olisi ihan terve. Mulla ainakin.

Yhteistyössä