Voiko noin puolikkaasta annoksesta viiniä tulla tällainen hedari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lissu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lissu"

Vieras
Join eilen ruuan kanssa noin puolikkaan lasillisen valkoviiniä, ja nyt päässä paukuttaa tuhat vasaraa. Voiko johtua siitä? Tiedän että esim. kuohari ei sovi mulle lainkaan, pelkästä onnittelumaljasta tulee kunnon päänsärky. Punaviiniä sen sijaan voin ruuan kanssa juoda lasillisen tai pari ilman seuraamuksia.

Kunhan vaan aloin miettiä että onko tuo viini tosiaan tuollaista tappokamaa..? :D

hmm minä en nuista alkoholeista sen kummemmin tiiä mutta eikös joissakin viineissä? voi olla se joku ei tanniini no joku ainesosa mikä aiheuttaa herkille migreeniä?
Että jos siitä johtuisi?

Mulle voi migreeni laueta mistä tahansa alkoholista jo noin puolikkaasta annoksesta. Joskus voi juoda reilumminkin. Punaviini on ehdoton nounou, siideristä tykkään mutta sekin aika herkästi tekee, olut on turvallisin juoma, ja kirkkaatkin ehkä menee.

No oliskohan mulla sitten tuota? Mä olen aina luullut että ne jotka on viineille "allergisia" reagoivat pahiten punaviiniin, mikä mulle taas sopii viineistä parhaiten. Mutta tuolla taas sanottiin että sulfiitteja on valkkarissa eniten. Ja olut myös tekee mulla päänsärkyä, mikä tuolla myös mainittiin. (siis jos juon enemmän kuin yhden saunakaljan, kahdesta tulee jo hedari)

Tosin, mulla ei ole astmaa tai allergioita..?

[QUOTE="Lissu";27152429]Punaviineissä on noita tanniineja, ja ne voi myös aiheuttaa hirmuisen päänsäryn/migreeniin niille jotka niihin reagoi. Eli ihan oikeassa olit. :) Mutta sulfiiteista en ollut kuullutkaan, ja ne kyllä sopii hyvin omaan "taudinkuvaani".[/QUOTE]

okei :D ku en oo koskaan juonu enkä juo mut jotain lukenu. Jotenkin yhdistin sen maku on tanniininen tjs.
Ite oon taas tosta sulfiitista kuullu. Et ei tarvi astmaa olla mut se voi migreenin laukasta herkällä henkilöllä. Oisko jonakin vuonna jossain kaupan simassa? lukenu toi sulfiitti varotus, se oli jotakin erikoisempaa simaa.

okei :D ku en oo koskaan juonu enkä juo mut jotain lukenu. Jotenkin yhdistin sen maku on tanniininen tjs.
Ite oon taas tosta sulfiitista kuullu. Et ei tarvi astmaa olla mut se voi migreenin laukasta herkällä henkilöllä. Oisko jonakin vuonna jossain kaupan simassa? lukenu toi sulfiitti varotus, se oli jotakin erikoisempaa simaa.

Mulla on kyllä migreenitaipumusta muutenkin, mutta jostain syystä punaviini ei sitä aiheuta (lasi tai pari) mutta valkkari näköjään sitten senkin edestä.

Täytyy siis simaakin alkaa varoa. :D

[QUOTE="Lissu";27152380]No oliskohan mulla sitten tuota? Mä olen aina luullut että ne jotka on viineille "allergisia" reagoivat pahiten punaviiniin, mikä mulle taas sopii viineistä parhaiten. Mutta tuolla taas sanottiin että sulfiitteja on valkkarissa eniten. Ja olut myös tekee mulla päänsärkyä, mikä tuolla myös mainittiin. (siis jos juon enemmän kuin yhden saunakaljan, kahdesta tulee jo hedari)

Tosin, mulla ei ole astmaa tai allergioita..?[/QUOTE]

Vaikka sulla ei olisi allergioita tai astmaa niin voit silti olla herkkä joillekkin. Siksi ei ole mahdotonta, että saat oireita kun valkkaria juot.

Yhteistyössä