Voiko niska/hartia jännitys oireilla hengenahdistuksena?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaivainen

Vieras
Mulla on nyt koko viikonlopun hengitys ollut hieman vaikeaa, hengittäminen tuntuu hieman raskaammalta ja eilen pisti rintaa ja vihloi kauheasti.

Hartiat tuntuu olevan jumissa ja mies eilen sit hieroikin joka tuntui pistelyyn yms. auttavan, mutta henkeä ahdistaa edelleen.

Mietin vaan lääkäriin ajan varaamista, koska mulla on todettu astma, mihin ei kyllä ole säännöllistä lääkitystä... pelkään, että jos se onkin se joka on mennyt pahemmaksi. Tyypillisimmät astmaoireet, vinkuminen yms. kuitenkin nyt puuttuvat.

Meillä on tosi nihkeää saada aikaa tuonne omalääkärille niin siksi vähän epäröin...

Kyllä voi oireilla. Minulla oli pahoja hengitys vaikeuksia kun kannoin itseni jumiin koliikki vauvaa.
Mutta jos toi astmakin on niin soita ja esittele tilanteesi hoitajalle, antaa sitten ajan jos tarvii.

Usein ne rintalihaksetkin jumiutuvat, kun on hartiat jumissa ja kyllä se jossain vaiheessa alkaa hengittäessä tuntua. Mut kun sulla tosiaan astmakin on, niin ei oo liiottelua käydä lääkärissä. Saat ainakin kunnon lääkkeet noihin lihaskipuihis. Kyllä nekin kannattaa hoitaa, ettei pääse liian pahaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vaivainen:
Kiitos vastauksista :) Kyllä mä nyt sittten soitan terveyskeskukseen ja kysyn mielipidettä sieltä.

Juu, ihan vakavissaan ottivat nyt ja sainkin yllättäen ajan heti aamupäiväksi lääkärille.

Hyvä kun sait ajan!

Hengenahdistuksesta mä oon ainakin huomannut että se pahenee mitä enemmän sitä miettii... :) Mutta hyvähän se on tarkastaa, varmaan liittyy hartiajumiin kuitenkin mutta hyvä varmistaa.

Juu, eli keuhkot ja sydän kuulosti puhtailta eli ei astma vaivaa... itse nyt päädyin tohon niskahartia jumin aiheuttamaan, koska ovat tosiaan jumissa ja kipu on todellista.

Lääkäri meinaan meinasi että on psykosomaattista ja tarjoutui kyllä kirjoittamaan lihasrelaksantteja, mutta sanoi että jos hän antaisi mulle vettä ja sanoisi että siinä on lääkettä auttaisi kuulemma ihan yhtä paljon :O

se ei hierontalappua sulle kirjoittanut?
Joillakin toi jumitus aiheuttaa hengenahdistuksen lisäksi rinta kipua ja pistelyä ja toiset luulevat sitä sydäriksi.
Itsellänikin noita on pahassa jumissa.
Ota pienet painot ja nostele niitä vuorotellen ylös.Aluksi voi sattua,mut pääsee pian veri kiertään ja lihas alkaa rentoutumaa.
Kävely kädet reppaasti heiluen vois kans auttaa.Jos alkaa kuumottaan,niin buranaa muutaman kerran vrk ja muutaman päivän ajan,niin helpottaa tulehdusta.
Kuuma suihku ja saunakin on hyväksi.

tai ei nyt ehkä todellista hengenahdistusta, mutta sellaista, että hengitys tuntuu raskaammalta. Voi olla myös kipuja rintakehässä, varsinkin hengitykseen/ asennon muutokseen liittyen.
Itsellä oli kerran koko ranka ja hartiat niin jumissa, että sain lähetteen fysioterapeutille nikamakäsittelyyn. Sen jälkeen huomasin, että ompas helppo hengittää taas :)

Ei tosiaan mitään lappuja tarjonnut, sitä lääkettä vaan. Meinasi että voin tuntea ahdistusta jos olen esim. riidellyt poikaystävän kanssa tai siivonnut rankasti.... oli vähän outo lääkäri, en tiedä onko kulttuurierot voinut sit vaikuttaa. Tuntu että ei ottanut tosissaan ja sanokin että mulla ei ole astmaa vaikka se on todettu ja on tosiaan se ventolinekin...

Mutta kiitos noista jumppavinkeistä, pitää yrittää nyt venytellä ja pyytää miestä hieromaan, jos ei muu ala auttaa niin varaan sit ajan hierojalle :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Ei tosiaan mitään lappuja tarjonnut, sitä lääkettä vaan. Meinasi että voin tuntea ahdistusta jos olen esim. riidellyt poikaystävän kanssa tai siivonnut rankasti.... oli vähän outo lääkäri, en tiedä onko kulttuurierot voinut sit vaikuttaa. Tuntu että ei ottanut tosissaan ja sanokin että mulla ei ole astmaa vaikka se on todettu ja on tosiaan se ventolinekin...

Mutta kiitos noista jumppavinkeistä, pitää yrittää nyt venytellä ja pyytää miestä hieromaan, jos ei muu ala auttaa niin varaan sit ajan hierojalle :)

Outo lääkäri :/ Kokemuksena vaan kerron että mulla on myös astma ja ihan samoilla oireilla menin lääkäriin,tosin odotin niin kauan että oli todella vaikea hengittää.Ensin vihlova kipu rinnassa,sen jälkeen kovaa lihaskipua ja vaikea hengittää.Mutkin lääkäri meinasi päästää kotiin lihasrelaksanttireseptin kanssa mutta päätti kuitenkin ottaa keuhkokuvan.Massiivinen ilmarinta siellä oli :/ Ja äkkiä ambulanssilla meilahteen.Jos hengitys pahenee niin mene uudelleen lääkäriin jooko :)

Alkuperäinen kirjoittaja ktl:
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Outo lääkäri :/ Kokemuksena vaan kerron että mulla on myös astma ja ihan samoilla oireilla menin lääkäriin,tosin odotin niin kauan että oli todella vaikea hengittää.Ensin vihlova kipu rinnassa,sen jälkeen kovaa lihaskipua ja vaikea hengittää.Mutkin lääkäri meinasi päästää kotiin lihasrelaksanttireseptin kanssa mutta päätti kuitenkin ottaa keuhkokuvan.Massiivinen ilmarinta siellä oli :/ Ja äkkiä ambulanssilla meilahteen.Jos hengitys pahenee niin mene uudelleen lääkäriin jooko :)

Juu, katsotaan nyt mihin tämä tästä menee, kiitos avusta :)

Yhteistyössä