VOIKO NÄYTTÖSUUNNITELMAN TEKO OLLA NÄIN V...N VAIKEAA VAI EIKÖ SITÄ TODELLAKAAN OSAA KIRJOITTAA SITÄ MITÄ PITÄÄ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Riipputisu suuren ketutuksen vallassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja hinni harmaa:
Ja totta on tuokin eriarvoisuus. Pärstän mukaan numeroita annetaan ja parissa paikassa on heti sanottu, että täällä ei kukaan saa vitosta vaikka olisi kriteerien mukaan siihen oikeutettu.

Meillä ainakin annetaan jos on sen 5 ansainnut. Juuri yksi lh-opisk. sai meiltä 5 ja oli tosiaan sen ansainnut!

Näinhän sen pitäisi mennäkin. Mulle sanottiin yhdessä paikassa etteivät anna vitosta, koska aina on parannettavaa. Totta kai on, valmiilla hoitsullakin, mutta pitää kattoa vaan kriteereitä.
Tiedän sellasenkin paikan, et annettu 5. Sit kuitenkin sanottu, ettei kyseistä ihmistä koskaan palkattas palkkatyöhön sinne. Ristiriitaista. Sit yhelle oli snaottu, ettei tipu vitosta kun hän itekään ei saanu opiskeluaikana vitosia. Eli hyvät on kriteerit.

onko sairaanhoitajillakin nykyään jotkut näyttöviikot? meille kun ei annettu edes numeroita harjoitteluista, vaan hyväksytty /hylätty -periaatteella mentiin ja sitten kirjallinen arviointi missä sitten kluki oliko saanut kiitettävän vai minkä. Olen valmistunut 2003.

Ja totta on tuokin eriarvoisuus. Pärstän mukaan numeroita annetaan ja parissa paikassa on heti sanottu, että täällä ei kukaan saa vitosta vaikka olisi kriteerien mukaan siihen oikeutettu.

Meillä ainakin annetaan jos on sen 5 ansainnut. Juuri yksi lh-opisk. sai meiltä 5 ja oli tosiaan sen ansainnut!

Hyvä, että teillä osataan toimia ammattimaisesti. Mullekin on kuluvassa harjoittelussa myyty koko ajan H3-4:sta ilman että näyttö on edes vielä alkanu saati opettaja muutenkaan edes tuntis mua mitenkään muuten, siis on tuntunu siltä että mun ei "kannata" edes pyrkiä K5:een. Kummallista. Luulis että kaikkien kannattaa pyrkiä kiitettävään. Toki tiedän että sekin lisää paineita ennestään jos kaikilta vaatimalla vaaditaan just vaan parasta, mutta kuitenki...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Hyvä, että teillä osataan toimia ammattimaisesti. Mullekin on kuluvassa harjoittelussa myyty koko ajan H3-4:sta ilman että näyttö on edes vielä alkanu saati opettaja muutenkaan edes tuntis mua mitenkään muuten, siis on tuntunu siltä että mun ei "kannata" edes pyrkiä K5:een. Kummallista. Luulis että kaikkien kannattaa pyrkiä kiitettävään. Toki tiedän että sekin lisää paineita ennestään jos kaikilta vaatimalla vaaditaan just vaan parasta, mutta kuitenki...

sii minusta tuo 5 ei vaadi mitään täydellisyyttä edes. Vaan sen, että osaa hoitaa hommansa, kuunteleepotilaita, tulee toimeen työkavereiden kanssa, osaa kysyä neuvoa tarvittaessa ja toimia ohjeiden mukaan jne. Ei täydellisyyteen voi ketään vaatia.

sii minusta tuo 5 ei vaadi mitään täydellisyyttä edes. Vaan sen, että osaa hoitaa hommansa, kuunteleepotilaita, tulee toimeen työkavereiden kanssa, osaa kysyä neuvoa tarvittaessa ja toimia ohjeiden mukaan jne. Ei täydellisyyteen voi ketään vaatia.

mä en vakituisena työntekijänäkään koe olevani valmis ja täydellinen. aina voi (ja pitää) oppia uutta.

Mua niin naurattaa ja toisaalta taas pistää vihaksi nään näyttöasiat. Meidänkin luokalta on NIIIIN kirjavia kokemuksia noista näytöistä. osalta vaaditaan jossain tietyssä paikassa näyttöjä ja osa saa tehdä kaikki näytöt omassa työssään "kun oon niiiiin vaikeeta järjestää muuten". Kuitenkin tutkintotoimikunnan ohjeet sanoo että kaikkia näyttöjä ei voi antaa omassa työssään! Eli oon siis ilta-monimuoto-opiskelija.

Tuntuu niin kummalliselta että kaikille ei ole samat säännöt.

Ja nuo näyttösuunnitelmat: niin typerät kuin olla ja voi. Sitten ne käydään suurpiirteisesti läpi keskustelussa ja muutamaan kohtaan kiinnitetään enempi huomiota. Eli hohhoijaa, mitä järkeä noissa on?

Nii, ei voikaan vaatia, mutta mulle itelle vaan tuli semmonen olo että mut arvioidaan jo siinä valmiiks ennenku koko näyttö on edes alkanukaan tyyliin "ei sun kannate pyrkiä vitoseen"..

Toi on muuten just se homma missä mun harjoittelut ja näytöt kusee.. Mä saan aina ohjaajakseni ihmisen jonka mielestä k5 on vain ja ainoastaan niille jotka ovat täydellisiä. |O |O |O :ashamed:

MÄ VIHAAN NÄYTTÖSUUNNITELMIA YLIKAIKEN!!!! Vie yöunet, henkisen ja fyysisen terveyden. Sosiaalisen elämän, miltei parisuhteen... Ihan kaiken. :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ideaköyhä:
Toi on muuten just se homma missä mun harjoittelut ja näytöt kusee.. Mä saan aina ohjaajakseni ihmisen jonka mielestä k5 on vain ja ainoastaan niille jotka ovat täydellisiä. |O |O |O :ashamed:

MÄ VIHAAN NÄYTTÖSUUNNITELMIA YLIKAIKEN!!!! Vie yöunet, henkisen ja fyysisen terveyden. Sosiaalisen elämän, miltei parisuhteen... Ihan kaiken. :snotty:

Niin totta!!

juuri alkuviikosta luin yhden opiskelijan noita kirjoitelmia ja pyysin lisäämään juttuja ja miettimään selkeämmin ja konkreettisemmin. Ihan uskomattomia nuo paperit nykyään on. Samaa paskaa eri muodossa ja eri sanakääntein. Siis kirjaimellisesti. Niitä papereita lukiessa en tajua miksi pitää olla 10 kohtaa samaa asiaa vaan eri tavalla kirjoitettuna! :whistle:

Siis tää on niin totta :headwall: Mä käyn parhaillaan työpaikkaohjaaja- ja näytön vastaanottaja-koulutusta, just tänään oli tuo näyttötutkinnon vastaanottaminen aiheena. Nuo vaatimukset on ihan uskomattomia, varsinaista Kela-kieltä niin ettei siitä meinaa saada mitään tolkkua.

Ja toinen juttu myös se harjoittelu ennen näyttöä, itse sain ohjaajakseni ihmisen jota ei homma pätkääkään kiinnostanut. Viimeisenä päivänä sitten voivotteli kun ei oltu ehditty kaikkea käydä läpi,kiva oli lähtöä näyttöä tekemään. Ja näyttökeskustelu oli tajuton, 2 ja puoli tuntia.Jokainen pallukka avattiin ja jokainen tentanttiin läpi vaikka näytössä olin aikahyvin saanut ne näytettyä.Kaverilla oli koulun puolesta näytönvastaanottaja sellainen joka ilmoitti että hänellä on aikaa tunti tähän ja siinä ajassa käydään läpi ja oli tarkennusta vaatinut johonkin ja se siitä.
Mie vihaan näitä näyttöjä ,valitettavasti on vielä 2 edessäpäin.

no kyllä se voi olla vaikeeta, riippuu vähän tekijän lahjakkuudesta kirjoittaa ajatuksensa paperille ja ohjauksesta... mulla meni näyttö tosi hyvin, mutta näyttösuunnitelma oli aika kamala.. :ashamed:

en ole kirjallisesti lahjakas.. :D
Minulla on ihan sama ongelma!! Tässä juuri ensimmäistä näyttösuunnitelmaa kirjoitan, eli opiskelen merkonomiksi talous- ja toimistopalveluihin...siis ei vain yksinkertaisesti osaa pukea sanoiksi MITÄ NÄYTÄN?MITEN?MIKSI? Varmaan ei ole tämän valmiiksi saatuani hiuksia päässä ollenkaan.. :D

No en nyt tiiä. On niitä paikkojaki joissa ohjaaja heti kärkeen ilmottaa että "kukaan ei oo viitosen arvonen!" .... Ööö, okei, kuin se voi sanoa ennen näyttöä kenestäkään noin?? Saati se, että esim. opettajat vaatii erilailla teoriaa näyttösuunnitelmiin; toiselle pitää olla romaani, toiselle riittää rivi ja sen kaveri. Ei mee ihan tasan. yhteinen linjaus pitäs olla.
Näin on. Mulle sanottiin heti, että he eivät anna kellekään ekassa harjoittelussa vitosta. Musta tosi törkeää, kun kaverit oli sitten saaneet vitosia omissa paikoissaan.

Yhteistyössä