Voiko näitä pakastaa? Ja miten sulatus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
- Hiiva
- Juusto
- Kinkku
- Kurkku (ei varmaan?)
- Maito
- Kissan purkkiruoka

Joudutaan usein olemaan kämpältä poissa suht. pitkiä aikoja ja aina tuntuu et pitää heittää kauheasti ruokaa pois tai raahata mukaan... :S Kertokaa muutenkin vähän pakastamisesta, mitä voi pakastaa näin yleensä ja mitä ei? :o

Hiivan ja kinkun voit pakastaa. Ja otat sulamaan huoneen lämpöön tai jääkaappiin ennen ku tarviit.

Juustoa, meitoa ja kurkkua ei voi pakastaa. Kissan ruuasta en tiiä.

kyllä mun isovanhemmat aina pakastaa maidon ja käyttää sitä sitten ruokiin, pannariin, lettuihin jne. Mutta ei juomiseen kun se menee eri näköiseksi, kun rasva erottuu jotenkin. Itse en pakastaisi. Osta maitojauhetta niin säilyy kauan.

Samoin juustoa monet pakastaa! Kuten myös kinkkua.
Ja ei huoneenlämpöön kylmätuotteita sulamaan. SEmmoinen sulatus on liian nopea ja rikkoo tuotteen solurakennetta ja tekee ruuasta erilaista rakenteeltaan. Mieluummin jääkaappikylmänä pakkaseen ja sulatus jääkaapissa!

Kissanruokaa voi pakastaa. Pakaswtan itse kaikki koiran ruuat, kun on niin pieni koira että syö tosi vähän päivässä.

Kurkkua ei voi, tai voi mutta muuttuu vetiseksi.

Kaiken muun voit pakastaa, mutta kurkku ei sitä kestä ja maito tosiaan ei ole juotavaksi enään ainakaan mukavan näköistä ja taitaaa mennä hieman vetiseksi, mut käy hyvin vielä tosiaan ruuanlaittoon ym.
Juuston voi pakastaa missä muodossa vaan kunhan sulattaa huoneenlämmössä tai jääkaapissa.
Eikös kissan purkiruoka kertä monia kk hyvänä ihan kaapissa ilman pakastusta. Mut jos ei niin siitä en tidä miten pakastuksn kestää, luulisin että ihan hyvin.