Voiko näin tapahtua sattumalta, vai onko epäilykseni oikeita..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oltiin anoppilassa viime kesänä, maalla siis. Anoppi vastustaa suuresti lapsen nukutusta ulkona vaunuissa, on sitä mieltä että vaunut voidaan varastaa ja itkuhälyttimet eivät toimi.

Kun oltiin kannettu laukut sisään, katosi saman tien kassissa näkyvillä ollut toinen hälytin. Kassit jäivät eteiseen ulko-oven viereen, hain autosta tavaraa ja sillä aikaa häly oli kadonnut.

Kysyin, onko joku nähnyt hälyä. Anoppi sanoi että hän ei ainakaan. Etsittiin autosta, talosta ja joka paikasta hälyä, ei löytynyt. Mentiin seuraavana päivänä ostamaan uudet 90 euron hälyt, anoppi oli hiljaa ja mukana reisulla.

Tänä kesänä häly oli ilmestynyt maalla kirjahyllyyn. Kukaan ei sanonut siitä mitään, huomasin sen saman tien. Nappasin itsuhälyttimen asap kassiin, enkä itsekään kommentoinut asiaa mitenkään.

Minulle tuli vahva tunne, että itkuhälyttimiä karsastava ja lapsen ulkona nukuttamista vihaava (naputtaa asiasta joka tapaamiskerralla) anoppi on ottanut itkuhälyttimen ja piilottanut sen. Olenko ihan pimeä kun ajattelen näin? Luulisi, että hälytin olisi viime kesänä löytynyt, jos se olisi taloon kadonnut, niin huolella sitä etsittiin. Hyllystä se olisi löytynyt 100 % varmuudella. Anoppi on jäänyt monesti valehtelusta kiinni, ja on hyvin hallitseva. Anoppi on valehdellut saadakseen tahtoaan läpi, koska hänelle ei vain sanota ei.

Jos pelkoni pitää paikkansa, onko tuollainen kalliiden tavaroiden piilottaminen terveen ihmisen puuhaa? On kyllä käynyt mielessä sekin, että jos anoppi hälyttimen piilotti, miksi hän olisi "antanut" sen takaisin? Välillä tuntuu että olen itse ihan vibo, kun mietin tätä...

No jos se oli löytynyt jostain, esim pihalta, ja anoppi nostanut sen näkyvälle paikalle talteen ja sitten unohtanut mainita asiasta. Jos anoppi sitä niin kovin vastustaisi, eiköhän se olisi sen hävittänyt lopullisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos se oli löytynyt jostain, esim pihalta, ja anoppi nostanut sen näkyvälle paikalle talteen ja sitten unohtanut mainita asiasta. Jos anoppi sitä niin kovin vastustaisi, eiköhän se olisi sen hävittänyt lopullisesti.

Mutta miten se olisi säilynyt täysin virheettömänä talven yli lumihangessa? Akut olisivat aivan varmasti kärsineet, jos ne olisivat joutuneet kosketuksiin veden kanssa.

Voi tietysti olla, että on joku tällainen looginen selitys olemassa! Toivottavasti:/

Jos anopilla olisi puhtaat jauhot pussissa, olisi ilmoittanut hälyn löytyneen. ei sellaista unohda, jos olette yhdessä etsineet sitä ja asiasta tehty iso numero. veikkaanpa, että anoppi piilotti hälyttimen ja ajatteli, että ette huomaa mitään outoa, kun on ilmestynyt hyllyyn. Jos kysyt suoraan, mistä hälytin löytyy, luulen että valehtelee kömpelösti että oli hyllyssä koko ajan tms.

Näin luulisin minäkin.. nostanut esille jos huonomuistinen ettei unohda koko hälytintä.

Ellei niin häijy että jätti sen siihen tyyliin että minulle ei kettuilla.. hui.

No eikö tuo ole selvä asia? Jos anoppisi olisi todellakin löytänyt sen jostain epätodennäköisestä paikasta, niin hän olisi ilmoittanut löydöstään. Jos hän oli aivan hiljaa niin...

Sinulla taitaa todellakin olla pikkuisen erikoinen anoppi.

No jos on useasti ennen jäänyt kiinni valehtelusta ja on tollainen "mullehan ei sanota ei"- tyyppi, niin hyvinkin voi olla niin että on jemmannut sen sillon aiemmin.

Törkeetä tosin olla mukana ostamassa uusia ja olla puhumatta mitään. Olishan sen voinut palauttaa vaikka heti kun olitte sieltä lähteneet.
Ei kyllä normaali-ihmisen toiminnalta kuulosta.

Jos anopilla olisi puhtaat jauhot pussissa, olisi ilmoittanut hälyn löytyneen. ei sellaista unohda, jos olette yhdessä etsineet sitä ja asiasta tehty iso numero. veikkaanpa, että anoppi piilotti hälyttimen ja ajatteli, että ette huomaa mitään outoa, kun on ilmestynyt hyllyyn. Jos kysyt suoraan, mistä hälytin löytyy, luulen että valehtelee kömpelösti että oli hyllyssä koko ajan tms.

Siksi en kysykään mitään... En voita mitään asian tonkimisella. Mutta jos anoppi on sen hälyttimen piilottanut, se tuntuu todella pelottavalta ajatukselta:/

Mä olisin tekemisissä tollase ihmisen kanssa niin vähän kuin mahdollista! Todennäköisesti mustamaalaa lapsia teitä tai sinua vastaan jne.

Joo ja on psykopaatti ja sarjamurhaaja ja pedofiili ja kaikkea kamalaa.

Eiköhän se anoppi olisi sen heittänyt pois kokonaan, jos jotain salailisi, eikä suinkaan jättänyt sitä näkyville hyllyyn. Joku järki nyt tähänkin hommaan.

Alkuperäinen kirjoittaja eeve:
Mun mielestä kans kuulostaisi aika epäilyttävältä, olisi anopin luullut jotenkin mainitsevan että mistä löytyi tai jotain

No miten voi mainita, jos ap nappasi sen hyllystä laukkuunsa eikä kertonut anopille, että otti sen.

Mun mielestä kans kuulostaisi aika epäilyttävältä, olisi anopin luullut jotenkin mainitsevan että mistä löytyi tai jotain

No miten voi mainita, jos ap nappasi sen hyllystä laukkuunsa eikä kertonut anopille, että otti sen.

Mutta miten se oli ilmestynyt siihen hyllyyn?? Kyllä anoppi silloin hälyttimen on huomannut, kun sen on hyllyyn laittanut. Ei todellakaan ole huonomuistinen ja on erittäin tarkka kaikista tavaroista. Ei kai se itsestään sinne kävellyt? Hylly tutkittiin moneen otteeseen viime kesänä.

Alkuperäinen kirjoittaja kauhistunut mies:
Alkuperäinen kirjoittaja as if:
No oudolta kyllä kuulostaa. Mitä mieltä miehesi on? :o

Älkää sekoittako meitä miehiä riitoihinne.

Minä en riitele anoppi kanssa. En koskaan sano mitään hänen touhuihinsa. Ollaan vaan miehen kanssa jälkikäteen naureskeltu, kun anoppi on taas jälleen kerran puhunut itsensä pussiin. Siitä tiedän valehtelusta. Enkä tosiaan ole miehelle tästä epäilyksestäni maininnut. Mitä se auttaisi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mutta miten se oli ilmestynyt siihen hyllyyn?? Kyllä anoppi silloin hälyttimen on huomannut, kun sen on hyllyyn laittanut. Ei todellakaan ole huonomuistinen ja on erittäin tarkka kaikista tavaroista. Ei kai se itsestään sinne kävellyt? Hylly tutkittiin moneen otteeseen viime kesänä.

Löysi sen, nosti hyllyyn, että muistaa sitten antaa sen sinulle. Ei minullakaan muistissa pitäisi mitään vikaa olla, ja silti saattaisin unohtaa jonkun tuollaisen asian helpostikin.

Mutta sovitaan, että se anoppi on kiero ja ilkeä ja haluaa vain pahaa sinulle ja lapselle ja miehelle ja kaikille. Älä vaan mene sinne enää ikinä, tappaahan se teidät kohta.

Löysi sen, nosti hyllyyn, että muistaa sitten antaa sen sinulle. Ei minullakaan muistissa pitäisi mitään vikaa olla, ja silti saattaisin unohtaa jonkun tuollaisen asian helpostikin.

Mutta sovitaan, että se anoppi on kiero ja ilkeä ja haluaa vain pahaa sinulle ja lapselle ja miehelle ja kaikille. Älä vaan mene sinne enää ikinä, tappaahan se teidät kohta.

Siinäpä oli fiksu komentti... Minä en ole sanonut, että anoppi ehdottomasti teki jotain pahaa. Mutta sen tiedän, että hän olisi muistanut asian. Hänen luonteeseensa kuuluu pitää erittäin tarkkaa kirjaa tavaroista.

Siinäpä oli fiksu komentti... Minä en ole sanonut, että anoppi ehdottomasti teki jotain pahaa. Mutta sen tiedän, että hän olisi muistanut asian. Hänen luonteeseensa kuuluu pitää erittäin tarkkaa kirjaa tavaroista.

No jos sä ole noin ehdottoman varma asiasta, että anoppi tässä nyt kieroilee, niin sitten se varmasti on niin. Tai sitten ei.

Se on rankkaa, kun on kiero anoppi. :/

Sillä se kierokin anoppi on jonkun äiti ja nimenomaan oman miehen äiti... Ja puolison äitiä ei kannata kovasti haukkua ja pohtia negatiivisia ajatuksia, sillä se raastaa puolison sydäntä... Ymmärtääköhän tästä kukaan mitään...?

On rankkaa olla miniä (ainakin joillakin)...

No jos sä ole noin ehdottoman varma asiasta, että anoppi tässä nyt kieroilee, niin sitten se varmasti on niin. Tai sitten ei.

En tiedä kieroileeko. Epäilen kyllä asiaa, en voi kuitenkaan olla varma. Mutta jotain outoa asiassa on, siksi se vaivaa.

Jos anoppisi on yhtään samanlainen kuin minun niin aivan mainiosti on voinut itkuhälyttimen ottaa, omaltani kävisi hyvinkin laatuun moinen touhu.
Legenda jo eläessään on hän=)

Yhteistyössä