Voiko nännit olla liian pienet imettämiseen?

  • Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti
ap.
Mulla on tosi pienet nännit, ja mietin, että saakohan näillä edes imetettyä... (ei sillä että olisi edes ajankohtaista vielä :))
Mutta onko kokemuksia? Onko jollain ollut nännien koosta kiinni, ettei ole saanut imetettyä?
 
h
Rintakumit auttaa, jos on liian matalat nänninpäät.. Mulla on tosi matalat nänninpäät eli pienet nännit ja imetin ekat 2kk rintakumeilla, sen jälkeen onnistu ilmankin
 
hmph
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no en ole ikinä kuullut että jollain olisi liian pienet nännit. Kuhan niissä on reijät mistä sitä tavaraa tulee :p
Naapuri väittää, ettei pystynyt imettämään, kun sillä oli vain pari tiehyettä per rinta. :eek:
Voiko sen takia imetys oikeasti takuta?
 
ei haittaa
Ei haittaa. Rinnassa tapahtuu muutoksia raskausaikana ja matalistakin rinnanpäistä vauva saa hyvin otteen jos imetyksen alkutilanne on kiireetön. Vauvahan ei ime nänniä vaan lypsää kokonaisvaltaisesti rintaa. Jos ei muu auta niin sitten rintakumi käyttöön. Tutustu www.imetystukilista.net
 
vieras
Rintakumeilla sujuu! Mut kokeile ensin ilman, koska joillakin rintakumin käyttö vaikuttaa maidoneritykseen heikentävästi koska stimulaatio ei tietysti ole niin herkkä kuin ilman kumia. Mutta itse imetin 11kk rintakumin kanssa, että hyvin se voi onnistuakin! :)
 
Ammattilainen
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no en ole ikinä kuullut että jollain olisi liian pienet nännit. Kuhan niissä on reijät mistä sitä tavaraa tulee :p
Naapuri väittää, ettei pystynyt imettämään, kun sillä oli vain pari tiehyettä per rinta. :eek:
Voiko sen takia imetys oikeasti takuta?
No voi, ei silloin tule maitoa tarpeeksi jos ei ole maitotiehyitä, mut ne ei kyllä näy ulospäin.. Sillä asialla ei ole mitään tekemistä rintojen koon kanssa. A-kokoisilla rinnoilla voi hyvin vaikka täysimmettää sen 6kk kun taas kaikilla isorintaisilla ei välttämättä imetys onnistu.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no en ole ikinä kuullut että jollain olisi liian pienet nännit. Kuhan niissä on reijät mistä sitä tavaraa tulee :p
Naapuri väittää, ettei pystynyt imettämään, kun sillä oli vain pari tiehyettä per rinta. :eek:
Voiko sen takia imetys oikeasti takuta?
hmm. varmaan aika harvinaista mutta onhan ihmisiä joilla on 11 varvasta niin voi hyvin olla että jollain on tollanen ongelma :p
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Kyllä ne kasvaa raskauden myötä. :/ Aika rumaa, kun on pienet tissit ja niitä koristaa yli puoli tissiä peittävät ruskeat nännit, omakohtainen kokemus.
Ei mulla ainakaan kasvaneet. Eikä onnistunu imetys ilman rintakumia, mutta neuvolassa oltiin sitä mieltä, että PITÄÄ onnistua ilman... No sitten tuli masennus ja lopetin koko yrittämisen. Mutten oikein tajunnut, miksei voi sitten imettää rintakumilla jos se sen kanssa onnistuu? Kun tosiaan mulla aina olleet matalat rinnanpäät, eikä ne oo kahden raskauden myötä mikskään muuttuneet.
 
blub
tai sitten voi olla liian pienet.

rintakumeilla minäkin sinnittelin mutta psskat ne nännit siitä mihkään kasvaneet. kuppi F tosin, pyöreät rinnat.

mun tyttö ei koskaan saanut otetta paljaasta rinnasta. et silleen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmph:
Kyllä ne kasvaa raskauden myötä. :/ Aika rumaa, kun on pienet tissit ja niitä koristaa yli puoli tissiä peittävät ruskeat nännit, omakohtainen kokemus.
Ei mulla ainakaan kasvaneet. Eikä onnistunu imetys ilman rintakumia, mutta neuvolassa oltiin sitä mieltä, että PITÄÄ onnistua ilman... No sitten tuli masennus ja lopetin koko yrittämisen. Mutten oikein tajunnut, miksei voi sitten imettää rintakumilla jos se sen kanssa onnistuu? Kun tosiaan mulla aina olleet matalat rinnanpäät, eikä ne oo kahden raskauden myötä mikskään muuttuneet.
Mulla sairaalassa ihan ohjauksessa yritettiin muutamia kertoja ja suoraan ohjattiin kumin käyttöön koska oli siis toivottoman pienet. Eli ei siis todellakaan välttämättä kasva!

 
vieras
Mulla on itselläni isot tissit mutta pienet rinnanpäät mutta imetys on sujunut kummallakin kerralla. Toisin kuin jotkut ylempänä väittivät tämä asia ei kyllä muuttunut raskauden ja imetyksen myötä.
Mutta kuten monissa asioissa kaikki ei mene samoin eri ihmisillä.

Mutta tärkeintä on se, että voi onnistua aivan hyvin.
 
asdf
Se vastasyntyneen suukin on ihan miniminipieni. Voi onnistua helpomminkin jos on vähän pienet nännit :D

Mulla oli mielestäni jotenkin matalat nännit, mutta onnistuipa näilläkin. Ja nyt on jo ihan töröt kun on 8kk imuteltu :D
 
Mulla on rinnanpää niin matala, että ei vauva saanu otetta. Rintakumin kanssa onnistui jos hoitaja tiputti vaivan suuhun pari tippaa maitoa tai sokerivettä, sitten vauva hairahtui imemään sen sijaan että vain huusi. Kotona tämä homma ei sitten onnistunut, olis pitänyt olla yksin käsi lisää, että olisin saanut homman onnistumaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja h:
Rintakumit auttaa, jos on liian matalat nänninpäät.. Mulla on tosi matalat nänninpäät eli pienet nännit ja imetin ekat 2kk rintakumeilla, sen jälkeen onnistu ilmankin
Mulla sama juttu. Rinnat normaalisti B/C, maidonnousun jälkeen C. Mulla oli tosi pienet ja matalat rinnanpäät eikä vauva saanut mitenkään otetta ilman rintakumia. Vähän sama kun yrittäisi saada haukattua pyöreästä greipistä... Muutaman viikon jälkeen rintojen pinkeys helpotti ja vauvakin oppi taitavammaksi, sen jälkeen imetin ilman kumia. Nännit on nyt ehkä sellaiset normaalikokoiset, ei enää ihan minit :)
 

Yhteistyössä