voiko muskariin mennä nuhassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
voiko lapsi mennä muskariin, vaikka on nuhassa? yskää on myös. kuumetta ei ole ollut ollenkaan, on pirteä ja jaksaa leikkiä normaalisti. nuhahan voi kestää viikkoja ja kallis muskari menee näin ollen ohi. lisäksi syksyllä nuhaa liikkuu niin paljon että kohta on taas nuhassa.

Minun mielestä ei ja tämä ollut myös meidän muskaritätin linja ettei hänkään tule nuhassa meille muskaria pitämään vaan kerta siirtyy myöhemmin pidettäväksi. Myös vauvauinnissa sama linja ettei sairaana saa tulla, oli sitten kipeänä vanhempi tai lapsi. Juuri tämän vuoksi ne räkätaudit vaan kiertää kehää kun ei malteta sairastaa rauhassa kotona.
Vaan mitä jos kysyisit asiaa suoraan ryhmän vetäjältä?

Alkuperäinen kirjoittaja muskarilaisen äiti;24619731:
Minun mielestä ei ja tämä ollut myös meidän muskaritätin linja ettei hänkään tule nuhassa meille muskaria pitämään vaan kerta siirtyy myöhemmin pidettäväksi. Myös vauvauinnissa sama linja ettei sairaana saa tulla, oli sitten kipeänä vanhempi tai lapsi. Juuri tämän vuoksi ne räkätaudit vaan kiertää kehää kun ei malteta sairastaa rauhassa kotona.
Vaan mitä jos kysyisit asiaa suoraan ryhmän vetäjältä?

meinaatko oikeesti että se muskarin täti saa sairaslomaa pelkän nuhan takia? jos se on työkuntoinen niin totta kai se muskari pidetään? ei nuha ole sairaslomankaan peruste. ja juu, aika monta nuhaa on mekin saatu muskarista ja vauvauinnista, sieltähän niitä just saa missä muut lapset liikkuu, ongelma on se että myös oireettomana voi tartuttaa.

Mun mielestä ei voi mennä kipeenä missään nimessä muskariin, päiväkotiin, kouluun, töihin jne. Sairastelu pitkittyy ja sairas tartuttaa muut siinä samalla. Todella ajattelematonta omaa lasta ja muita perheitä kohtaan, jos kipeänä mennään. Mutta niinkuin monessa perheessä: raha ratkaisee. Se, että muskari maksaa, ei voi jättää väliin edes kipeänä. En ole ikinä sitä ymmärtänyt enkä varmasti tule ymmärtämäänkään.

Itse olemme kääntyneet lapsen kanssa muskarin ovelta kotiin, kun olen nähnyt sairaan lapsen siellä. Kyllä, olen nipottaja tässä, mutta itsellä on keuhkosairas lapsi (sairaus ei näy ulospäin), en halua ottaa turhia riskejä.

No ei voi mennä. Mä en ainakaan halua nuhaa. Vaikka se tulee jostakin kuitenkin. Mutta sitten saa pöpön pöpön päälle niin sit ollaan taas koko syksy kipeenä.

Mun mielestä ei voi mennä kipeenä missään nimessä muskariin, päiväkotiin, kouluun, töihin jne. Sairastelu pitkittyy ja sairas tartuttaa muut siinä samalla. Todella ajattelematonta omaa lasta ja muita perheitä kohtaan, jos kipeänä mennään. Mutta niinkuin monessa perheessä: raha ratkaisee. Se, että muskari maksaa, ei voi jättää väliin edes kipeänä. En ole ikinä sitä ymmärtänyt enkä varmasti tule ymmärtämäänkään.

Itse olemme kääntyneet lapsen kanssa muskarin ovelta kotiin, kun olen nähnyt sairaan lapsen siellä. Kyllä, olen nipottaja tässä, mutta itsellä on keuhkosairas lapsi (sairaus ei näy ulospäin), en halua ottaa turhia riskejä.

sittenhän te voitte jättää sen väliin, me muut käydään. itse en jaksa alkaa istumaan koko talvea teidän takia sisällä.

meinaatko oikeesti että se muskarin täti saa sairaslomaa pelkän nuhan takia? jos se on työkuntoinen niin totta kai se muskari pidetään? ei nuha ole sairaslomankaan peruste. ja juu, aika monta nuhaa on mekin saatu muskarista ja vauvauinnista, sieltähän niitä just saa missä muut lapset liikkuu, ongelma on se että myös oireettomana voi tartuttaa.

En osaa noista sairaslomista mitään sanoa hänen osaltaan, tekstaria vain on tullut että on "flunssassa" eikä voi tulla pitämään muskaria ja kerta siirtyy myöhemmin pidettäväksi joten osallistuja ei menetä rahojaan. Ihan on kansalaisopiston kurssi että tiedä sitten mitä korvauksia opet sieltä saavat sairaslomiltaan.
Toki voi oireettomana tartuttaa vaan aloittajan lapsi ei ollutkaan oireeton, vai? Ja on meillekin tullut flunssaa juuri harrastusten kautta ja sehän se ottaakin aivoon! Vaan enpähän lähtenyt nytkään muskariin enkä vauvauintiin kun itse olen nuhainen ja kurkkukipuinen, kyllä sieltä melkoisia mulkaisuja saa jos selkeästi kipeänä paikalle saapuu. Ja samassa ryhmässä ollut muutama äiti jolla lapsi ollut niin pitkään sairaana ettei ole päässyt kertaakaan mukaan.
Mikähän tätä Suomen terveydenhuoltoa oikein vaivaa kun aina pitää olla sitä kuumetta että olisi "oikeasti" sairas?

Tätä samaa olen tässä paljon miettinyt, että miksi vanhemmat tuovat nuhaisia lapsia kerhoihin. Aloitin vauvani kanssa nyt syksyllä perhekerhon ja muskarin. Ja kuinka ollakkaan siellä oli useita nuhaisia lapsia. No tottakai myös vauvani sitten sai nuhan, joka sitten meni korviin ja nyt on ensimmäinen korvatulehdus johon parhaillaan lääkitys menossa.

Minusta nuhaisia lapsia ei saisi tuoda kerhoihin. Sillä kuten tuossa joku jo kirjoittikin, että ne räkätaudit vaan kiertää kehää kun ei malteta olla kerhoista pois.

[QUOTE="niin";24619853]sittenhän te voitte jättää sen väliin, me muut käydään. itse en jaksa alkaa istumaan koko talvea teidän takia sisällä.[/QUOTE]

Niinhän juuri kerroin, että jätämme väliin enkä tarvitse pois kääntymiseen sinun hyväksyntääsi. Se ei liene kenellekään ongelma, te muut voitte minun puolestani käydä ihan vapaasti :)

kuka voi olla töistä tai koulusta pois useita viikkoja? Sillä usein nuha kestää useita viikkoja. Entä jos opettajat on pois useita viikkoja? Lääkärit? Kauppiaat? Voisitko itse olla töistäsi pois viikkoja?

Samoilla linjoilla mäkin muiden kanssa, että voi mennä. Mä ainakin vien tytön kerhoon jos ei muuta kuin nuhaa tai pientä yskää. Jos esim. kuumetta tai pahan kuuloinen yskä niin sitten jätetään väliin. Ei kellään oo sellaista työtä, että vois olla kokoajan saikulla räkätautien takia. Ei mistään lääkäristä sais saikkuakaan.

Yhteistyössä