Voiko minulle maksaa harjoittelijan palkkaa kun olen valmistunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja valmistunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

valmistunut

Vieras
Olen valmistunut nyt tämän vuoden toukokuussa. Sain ammattiani vastaavan toistaiseksi voimassaolevan työpaikan kokopäiväisenä.

Minulle sanottiin,että alkuun,6kk minulle maksetaan harjoittelijan palkaa koska olen juuri valmistunut ja sen jälkee se nouseen sinne nomripalkkaan ( vai miksi sitä nyt sanotaan?) 1. palkkaluokkaan.
Koeaikani on 4kk

Kysymys siis kuuluu,että voidaanko minulle tosiaan maksaaa harjoittelijan palkaa? Kyse ei ole harjoittelijan paikasta

Yritin katsoa PAM:n sivuilta mutta en löytänyt tähän vastausta

Miten minusta tuntuu että pitäisi alussa olla tuo 1. palkkaluokka ja siitä nostaa kokemuksen myötä.mei siis harjoittalijan palkkaa vaan alin normaali palkkaluokka

Jos olet ammattiin valmistunut pätevyyden omaava sinulle pitää maksaa palkkaa sen mukaan. Harkkarin palkkaa maksetaan epäpätevälle. Ota yhteys liittoon niin saat faktaa asiasta.
Nuoria yritetään pissittää helposti, ei kannata olla pissitettävä.

[QUOTE="Hoitaja";30085973]Miten minusta tuntuu että pitäisi alussa olla tuo 1. palkkaluokka ja siitä nostaa kokemuksen myötä.mei siis harjoittalijan palkkaa vaan alin normaali palkkaluokka[/QUOTE]

Kyllä se sitten varmaan niin pitää olla kun sinusta niin siltä tuntuu.

[QUOTE="pöööö";30085981]Jos olet ammattiin valmistunut pätevyyden omaava sinulle pitää maksaa palkkaa sen mukaan. Harkkarin palkkaa maksetaan epäpätevälle. Ota yhteys liittoon niin saat faktaa asiasta.
Nuoria yritetään pissittää helposti, ei kannata olla pissitettävä.[/QUOTE]

Bullshit

Tuon alla olevan mukaan, harjoittelijan palkkaa voi maksaa 2 kuukautta. Kysäise uusiksi työnantajalta.

https://www.pam.fi/fi/tyo/mara/tyoehdot/Sivut/Default.aspx

Harjoittelija

Tullessaan alalle ensi kertaa työntekijällä on harjoitteluaika, joka on kuusi kuukautta. Mikäli työntekijällä on tehtävän edellyttämä koulutus, harjoitteluaika on kaksi kuukautta. Harjoittelijan palkka on 80 % kyseisen työtehtävän mukaisesta, 0–2 vuoden palkkataulukosta.

Yhteistyössä